chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Bare lurer på noe jeg... Etter mine to SA fikk jeg en syklus på 27 dager, EL på dag 13 og TR på dag 27... Nå denne gangen har plutselig EL forskyvd seg noen dager, så den kom på dag 11 og TR på dag 25... Hva skjer og hvorfor... hvor korte sykuser kan en ha før det kan bli et problem?? Kan det bli et problem? Og på hvilken måte om så er? Jeg blir IKKE gravid, etter min siste SA skjer ingenting. Så nå er det testing etter EL igjen... trodde jeg skulle slippe det igjen men neida.... arg, erså lei denne kroppen her og lei det å ikke forstå hvorfor noe ikke skjer. Vil så gjerne ha en liten bebis i magen nå, liten kul på magen, bli stoooor og glad!!! Sliten av dette, og når en tror alt ser bra ut så blir det noen forandringer, nesten som bare for å vise at alt ikke "er normalt" alikavel!!!
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Så TR dukka opp likevel da chick??? Så kjipt...
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Ja den gjorde det, to dager før den skulle... fatter ingenting lenger å er drittlei...
evius fikk junigutt Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Normale syklusintervaller defineres mange steder som intervaller på 25-35 dager. Jeg tror det er spesielt viktig at ikke lutealfasen blir for kort, for da rekker ikke det befruktede egget å feste seg før man får mensen. Chick, har du vært til laparaskopi? Hvis du har mye smerter i forbindelse med eggløsning og spesielt mye menssmerter i lutealfasen, kan det være tegn på endometriose, som kan gi nedsatt fruktbarhetsevne. Min søster hadde dette (uten å vite om det) og var ufrivillig barnløs i 4 år, men etter at hun hadde vært til laparaskopi og fikk fjernet endometriosevev gjennom laparaskopet, ble hun sannelig gravid i løpet av 2-3 mnd.! Endometriose kan man ikke finne ut av på noen annen måte enn ved laparaskopi (man kan ikke se det på ultralyd), og du må få henvisning fra fastlegen din til nærmeste sykehus. Håper dette kan hjelpe deg:o)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 Tusen hjertelig takk evius=) Vi er under utredning og jeg skal mest sannsynlig til lap etter samtale med gyn om noen uker.. hadde håpet jeg skulle det før samtalen men vi må vente til etter... Åh du gir meg håp om at noe kan gjøres... håper bare det skal skje snart=) Har smerter gjennom hele syklus men vanvittig å uutholdbart under EL og TR.. helt grusomt, fungerer ikke. Du har hjulpet meg mer enn noen siste mnd.. hehe=) Tusen tusen takk!!=)
evius fikk junigutt Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Så kjempebra at jeg kan hjelpe noen ) Det gleder mitt hjerte:o) Håper alt ordner seg for dere.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2007 Det håper jeg også!!! hehe... skal snakke med gyn overhelga igjen å etterlyse siste svarene på sædprøver og deretter skal vel noe gjøres=) Men dette som de gjorde med din søster.... gjorde dem det under samme opr? eller måtte hun vente å vente å vente?? hehe, orker ikke mere venting.. Om det skulle være det liksom
evius fikk junigutt Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Endometriosevevet hun hadde, ble fjernet under laparaskopien(kikkhullsoperasjon).Og hun hadde narkose, men kunne reise hjem samme ettermiddag/kveld. Tror det er litt ventetid på lap., men det er sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus. Men er det gynekolog på sykehus du har kontakt med eller privatpraktiserende gyn?
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2007 Hei og atter en gang takk for info=) Jeg går til privatpraktiserende gyn.... men han er flink til å purre på sykehuset om vi må dit så jeg skal snakke med han over helgen og få høre hvor/hvordan vi skal gjøre det videre... om jeg må til lap så håper jeg at han bare kan henvise meg dit med en gang liksom.. men erspent på sædprøvene til sambo som kommer tilbake fra trondhjem... *sukk* håper det snart skal skje noe som hjelper oss til å bli foreldre før psyken tar aldeles overhånd her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå