jannicke21 <3juli 08<3 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 hva er toxoplasma?? fikk svar på hormon prøvene mine idag, å der står det posetivt på toxoplasma, noen som kan hjelpe meg??
gabi83 *med lillebebisen* Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Hei! På besøk inne fra 2. tri:) Jeg fikk selv påvist toxoplasmosesmitte I selve svangerskapet- og det er en fosterskadelig parasitt som smitter gjennom katteavføring og rått kjøtt o. l. Det er veldig vanlig, og en regner med at ca 25% av norges befolkning har vært smittet i løpet av livet- og da har dannet antistoff mot parasitten. Det er vel dette som står i brevet du fikk: du har vært smittet, og har antistoff og er dermed immun for senere infeksjon. Det er jo bra! Da har du ikke noen risiko for å bli smittet når du er gravid:) Parasitten er ikke skadelig for voksne, men er man gravid kan den gi fosterskader og man må derfor gå på antibiotika.. Jeg måtte ta en fostervannsprøve for å se om babyen var smittet, men det var den ikke! Så nå er alt bra:)
jannicke21 <3juli 08<3 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 ok;) tusen tusen takk for svar;) bra at alt var bra med bebien i magen;) er ikke gravid enda, så da er det vel bare posetivt? lykke til med den voksende magen:D
M*A*S*H* Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Også på besøk fra andre tri - at du har gjennomgått toxoplasmoseinfeksjon er bare superflott - så slipper du bekymre deg for det under svangerskapet som kommer snart! Gjennomgått smitte gir livslang immunisering - og en ekstra trygghet for deg.
jannicke21 <3juli 08<3 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 ok:) takk takk for svar:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå