Gå til innhold

Nattavvenning..!?

AnLin *j07* med januargutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære godtfolk nå trenger jeg litt hjelp. Snuppa er bare 11 uker (2,5 mnd) og veier MAASSE.. Sist veiing målte hun 7670 g.. Helsesøster så på henne og sa at da bør jeg slutte med å gi mat om natten.. sukk.. Jeg fullammer og hun spiser ca. kl. 21 og klokken 2 eller 3 og klokken 5 eller 6...

Hvordan gjør vi dette best?

Og med natten, menes det da mellom kl.24 og kl.6?

Kjenner at jeg gruer meg litt til dette, men tror samtidig at hun helt sikkert får i seg nok næring, så det er vel ikke det jeg tenker på egentlig.. Synes bare hu er så lita enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tar hun flaske? isåfall kan du prøve å gi henne vann om natten istedet, hvis hun ikke roer seg. Tror det kan være lurt å f.eks. prøve å kutte ut måltidet klokken 2 først..når det går bra, kan du ta måltidet klokken 3 osv. Er mange måter å gjøre det på, men tror det er enklest hvis du starter med å kutte ut ett måltid først, og øker på etter hvert som du ser det går greit.

(jeg ville kalt nattmåltidene hun har klokken 2, 3 og 5 natt..) Prinsessa mi spiser klokken 21, og klokken 0730 på morgenen ca. Vokner hun midt på natta får hun vann. (hun er 7 måneder)

Skrevet

Ja hun tar flaske. Hvor mye vann ca. kan man gi da? Og bør det være kokt ? Så på ammehjelpen.no og der stod det at nattammming både er naturlig og forventet til barnet er 6-7 mnd..! Men det er kanskje sånn at når de vokser så fort som mi snuppe, så går det greit å slutte likevel? Hun spiser bare to natttmåltider altså et mellom 2 og 3 og et mellom 5 og 6, om d skjønner..? :0)

Skrevet

du kan jo også gi vann mellom måltidene på dagen, kanskje hun ikke blir fullt så sulten?

mange barn tørster mye, selvom de "etter boka" skal klare seg med morsmelk.

da kan vann som tørsteslukker mellom måltidene hjelpe på.

syns det hørtes voldsomt ut å begynne nattavvenning så tidlig, selvom jenta di er stor.

jeg ville prøvd å gi vann på dagen først jeg!

kok vannet, og gi på flaske, prøv feks 30ml først, se om hun liker det. hun kan godt drikke en hel del vann.

Skrevet

Gutten min veide 8kg på 3 mnd kontrollen og var 66 cm lang. Jeg har ikke blitt rådet til å nattavenne. De første månedene vokser de jo så fort og ofte ganske mye, så de har jo behov for mat om natten som oftest. Synes det er veldig rart å avenne så tidlig, særlig hvis babyen er faktisk sulten om natten. Selv om gutten min er stor så ligger han på kurven sin, altså vekt i forhold til høyde, og jeg regner med å nattamme han frem til han spiser ordentlig med mat på dagtid. Jenta mi vokste også veldig fort de første 3 månedene og så flatet det ut, så babyen din trenger ikke bli noen kjempe selv om den er stor nå=).

Men dette er bare råd fra meg, det er bare du som vet hva som er best for babyen din.

Lykke til hvertfall...

Skrevet

Jeg ville spurt de på ammedebatt eller andre som har greie på amming. Synes dette hørtes litt brutalt ut jeg, og alt for tidlig ut med avvenning. Men hør med noen som har spesilet peiling på amming!!

Jeg hadde motsatt problem at la lite på seg. Helsesøster sa at jeg måtte begynne m morsmelkerstatning i tilegg når han var 4 uker. Ammehjelp gav meg råd og viste seg at neste uke hadde han lagt fint på seg. Ikke alltid hs er best på amming!

Skrevet

Jenta mi var 7690 på 3mnd kontrollen og 63 cm lang. Hu var over 4 kg når hu blei født, så stor jente ja, men helt fin sa hs til oss. Som det blir nevnt lengre oppe her vokser bebisene i rykk og napp. Også jenta vår voks veldig de første 3 månedene, men det har roet seg nå. Nå er hun vel 9 måneder og veier 9700.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med en annen helsesøster, ammehjelpen, fastlegen eller andre du kjenner som kan ha greie på dette og hørt hva de mener. Hvor mye veide barnet ditt ved fødselen? Følger det kurven sin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...