Gå til innhold

Nattavvenning på 7 måneder gammel gutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer han opp til 3 ganger om natten. Han vil ikke ta flaske heller...Hva må til for at han skal slutte å få mat om natten?

Han sover på eget rom.

Noen som har noen gode erfaringer de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kjenner jeg igjen... Jenta mi har alltid vært veldig glad i puppen og amming har derfor vært en veldig koslig stund for oss begge. Når hun passerte 6mnd var hun absolutt ikke interessert i annen mat. Jeg fullamma derfor mer eller mindre til hun var 7 mnd og dermed fikk hun også opptil 3 og kanskje 4 nattmåltider også.

Jeg tok kontakt med hs for å få hjelp til å forandre på dette. Der fikk jeg råd om å innføre faste måltider hver dag, og la det gå minst 3-3,5t mellom hvert måltid. I tillegg begynne med å kutte ut ett av måltidene på natta. Da jeg prøvde dette, viste det seg å være lettere enn jeg hadde trodd (og frykta). Hun våkna i begynnelsen som vanlig, men roa seg som regel ganske fort av seg selv (5-10min). Nå er hun blitt 9 måneder og hun får ikke pupp før tidligst 5 om morningen. Så sover vi til kl 7.30-8. Hun sutrer som regel kanskje en gang i løpet av natta, men sovner greit igjen.

Ammehjelpen kan sikkert også svare på slike spørsmål.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...