MartinFelipe07 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ammer han opp til 3 ganger om natten. Han vil ikke ta flaske heller...Hva må til for at han skal slutte å få mat om natten? Han sover på eget rom. Noen som har noen gode erfaringer de vil dele?
Vifikkiaugust Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Dette kjenner jeg igjen... Jenta mi har alltid vært veldig glad i puppen og amming har derfor vært en veldig koslig stund for oss begge. Når hun passerte 6mnd var hun absolutt ikke interessert i annen mat. Jeg fullamma derfor mer eller mindre til hun var 7 mnd og dermed fikk hun også opptil 3 og kanskje 4 nattmåltider også. Jeg tok kontakt med hs for å få hjelp til å forandre på dette. Der fikk jeg råd om å innføre faste måltider hver dag, og la det gå minst 3-3,5t mellom hvert måltid. I tillegg begynne med å kutte ut ett av måltidene på natta. Da jeg prøvde dette, viste det seg å være lettere enn jeg hadde trodd (og frykta). Hun våkna i begynnelsen som vanlig, men roa seg som regel ganske fort av seg selv (5-10min). Nå er hun blitt 9 måneder og hun får ikke pupp før tidligst 5 om morningen. Så sover vi til kl 7.30-8. Hun sutrer som regel kanskje en gang i løpet av natta, men sovner greit igjen. Ammehjelpen kan sikkert også svare på slike spørsmål. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå