Gå til innhold

HJELP MEG!!!!!!!!!!

Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal naa gaa til innkjoep av en elektrisk brystpumpe. vil laere jenta aa kunne ta flaske.. og saa sliter jeg med lite melk paa kvelden.. bruker hele kvelden paa grining pga lite melk.. og vi ender opp med en overtroett lita jente som griner etter mat og en suuuper sliten mamma... =(

vil derfor proeve aa pumpe meg en gang til dagen, slik at jeg kan gi en flaske med melk paa kvelden i tillegg til pupp! hoeres dette fornuftig ut? vil da tro hun blir mer god og mett.. og vil da sovne paa kvelden... og saa kan det jo vaere greit at hun kan ta flaske ogsaa.. slik at min mor eks. kan passe henne noen timer =)

men saa lurer jeg paa tips da...

boer jeg pumpe meg paa morgenen ? hvis ikke.. naar da?

boer jeg pumpe meg samtidig som jeg ammer ?

hvor mye bor jeg proeve aa pumpe ut? saann ca... ?

boer jeg pumpe fra begge bryster?

noen med erfaring med denne avent elektriske pumpa?

gi gjerne raad...

tuuusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt:P

Skrevet

Jeg pumpet ene brystet når jeg ammet fra det andre (ikke samtidlig,da ;o)

Eller du kan pumpe om det har gått litt lenge mellom amminga.

Man kan pumpe når som helst på døgnet.Du finner selv ut når det er fullest.

Men du må huske at jenta de kanskje ikke vil ha flaske. Min lille attpåklatt ville aldri ha flaske,han. Og jeg måtte jobbe fra han var 10 uker gml,på natta.

Endte opp med å kaste mye god morsmelk, og at mannen måtte kjøre til jobben min et par ganger per natt for at han kunne få puppen.

Lykke til =o)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg husker at jeg pumpet litt for å gi om kvelden. Det kommer liksom helt ann på rytmen din og babyens. det er vanskelig å gi råd. JEg hadde lite melk i forhold til noen andre jeg kjenner, men jenten min var god og rund og som regel god og mett selv om hun skrek litt om kvelden. Hun pleide å våkne mer av vane enn for melkens skyld.. hun likte kosen og den lille melkeskvetten..

Når jeg pumpet i begynnelsen fikk jeg aldri ut mye, (alt fra 30 til 50 ml, på hver pupp . Noen ganger mer andre ganger mindre.) .. igjen, iforhold til andre jeg kjenner hvor melken fosset ut av.. Jeg pumpet mellom måltider om formiddag, det passet meg best.. men det var ikke alldig suksessfullt. Det er vanskelig å gi råd som kan hjelpe akkurat deg. Jeg vil så gjerne..:)

Håper noen kan hjelpe deg litt bedre

Skrevet

boer jeg pumpe meg paa morgenen ? hvis ikke.. naar da?

det er på morgenen du har mest melk, så er best å pumpe da ja. Kan evt ta noen småpumpinger innimellom, bare et par minutter per pupp, evt. pumpe etter du har ammet. det øker produksjonen og du har mer på kvelden.

boer jeg pumpe meg samtidig som jeg ammer ?

Når du ammer stimuleres utdrivningsrefleksen veldig godt og det er nok lettere å få ut mye på kort tid da ja=)

hvor mye bor jeg proeve aa pumpe ut? saann ca... ?

Jeg får bare ut ca 10 ml per pupp, men jeg sliter med ekstremt lite melk... men pump til det er tomt du, best å tømme brystet så du ikke får tette melkeganger eller betennelse =)

boer jeg pumpe fra begge bryster?

Hvis du f.eks bare gir pupp fra en pupp pr måltid så kan du godt tømme det andre samtidig eller etterpå. Hvis ene puppen stimuleres bedre enn andre tror jeg det gir forskjell i melkeproduksjonen. Men det gjør ikke så mye hvis du ammer fra begge bryst, for da er det lettere å få med seg "fløten" for babyen på den puppen med minst produksjon!

noen med erfaring med denne avent elektriske pumpa?

Har ikke erfaring med den, men har medela pumpe (elektrisk) og den er ihvertfall veldig god syns jeg. men bråker litt da.

Den der avent IQ eller hva den heter skal visst være veldig bra.

Skrevet

takk for svar alle sammen :) kan forstaa at det kan vaere litt vanskelig aa gi raad, lykkeliten2 :P babyer har jo saa forskjellige behov.. og saa er vi jo saa ulike hehe:P maa vel kansje bare finne ut hva som passer best for meg..

men tenker naa at jeg skal pumpe fra en pupp om morgenen... samtidig som jeg ammer kansje.. siden hun bare spiser av en pupp paa dagen. sjelden hun trenger begge..

men et spm. viss jeg driver aa pumper imellom maaltidene.. vil jeg ikke da bare oeke melkemengden mye? og resultatet blir at jeg sitter igjen med bryster som aldri blir skikkelig toemt ? eller var dette med tanke paa hvis noen skal passe henne? og at jeg da kan pumpe naar som helst liksom?

er litt i ammetaaka her .. hehe. saa ikke alt som glir lett inn nei:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...