Gå til innhold

HJELP MEG!!!!!!!!!

Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal naa gaa til innkjoep av en elektrisk brystpumpe. vil laere jenta aa kunne ta flaske.. og saa sliter jeg med lite melk paa kvelden.. bruker hele kvelden paa grining pga lite melk.. og vi ender opp med en overtroett lita jente som griner etter mat og en suuuper sliten mamma... =(

vil derfor proeve aa pumpe meg en gang til dagen, slik at jeg kan gi en flaske med melk paa kvelden i tillegg til pupp! hoeres dette fornuftig ut? vil da tro hun blir mer god og mett.. og vil da sovne paa kvelden... og saa kan det jo vaere greit at hun kan ta flaske ogsaa.. slik at min mor eks. kan passe henne noen timer =)

men saa lurer jeg paa tips da...

boer jeg pumpe meg paa morgenen ? hvis ikke.. naar da?

boer jeg pumpe meg samtidig som jeg ammer ?

hvor mye bor jeg proeve aa pumpe ut? saann ca... ?

boer jeg pumpe fra begge bryster?

noen med erfaring med denne avent elektriske pumpa?

gi gjerne raad...

tuuusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du! :)

jeg er superpumper.. hehe

dette greier du!

det er helt vanlig å ha lite melk om kvelden, så å pumpe ut litt tidligere på dagen, for så å gi på kvelden, er en veldig god ide, er mange som gjør dette!

de aller fleste har mest melk om morgenen. siden du fullammer, vil jeg anbefale deg å prøve å pumpe etter å ha ammet. med mindre du ammer et bryst av gangen da, da kan du pumpe det ene brystet mens du ammer på det andre.

i starten vil det sikkert føles som om du ikke får ut noe melk, men ikke stress med det. brystene dine er innstil på akkurat så mye som vesla de pleier drikke, og det tar litt tid å øke produksjonen, jeg vil tro ca en uke.

når du skal pumpe, prøv å sitte litt foroverlent, da renner melken best. og ikke vær så obs på mengden og sånn med det samme. blir du stresset av det, øker nemlig ikke mengden, og du trenger å pumpe litt første uka før produksjonen tar seg opp. når du har gitt pumpemelk på kvelden, pump også da. det stimulerer produksjonen, pluss at det du har kan du bruke neste dag.

en triks kan være å trykke litt på melkekjertlene, og gni fingeren nedover langs brystet, mot brystknoppen, mens du pumper. skift brystknoppens stilling i pumpen flere ganger, så tømmer du på forskjellige steder.

det kan føles litt ubehagelig å pumpe i starten, men du vender deg fort til det. begynn på svakeste styrke og så skrur du opp etterhvert som du blir tøffere!

lykke til! :)

Skrevet

men en liten ting til.. dersom du bare skal pumpe for å ha en flaske til kvelden..

så kan det hende det er like greit med en AVENT håndpumpe?

jeg syns iallefall den er kjapp og grei, nå som jeg har fått dreisen på det. jeg har også en medela elektrisk en, men en føler seg litt mindre som en ku når en håndpumper.. hehehe

Skrevet

hihi tenkte litt paa det.. men har bestemt meg for den elektriske.. =)

pleier bare gi en pupp om morgenen.. og som regel paa dagen.. men noen dager vil hun jo ha begge.. men det er ikke saa ofte..

tusen takk for tips.. foeler pumping hoeres saa fryktelig avansert ut.. huff.. men skal nok faa det til jeg oxo... haaper jeg:P

haaper bare tuppa vil ta flaske ogsaa da... :P

Igjen.. TUSEN takk for tips =D =D

Skrevet

Ja gå for den elektriske:) Jeg pumpet i begynnelsen og ble utrolig lei håndpumpen, vel verdt pengene. Den er enklere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...