Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Har jo snart ikke mer melk igjen jo!! :( noen tips til og få opp produksjon, ved bare og pumpe?
Frk. Vable Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 amming og pumping skak vel gå greit, tømme puppen oftere enn vanlig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 altså, når man KUN pumper... ) saken er den at når jeg pumper ofte, så kommer ut meeeget lite. Om jeg lar det gå litt tid imellom, så kommer det mer. Har bare 2-3 stråler fra den ene puppen, litt mer i den andre. Men det er så liiiite
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 nei, det har jeg ikke prøvd.. må man få det på resept??
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Ja, en må til lege for å få resept. Lest det her forresten? http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=213
sauefot Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Stressende pumping er det som ødelegger melkeproduksjonen. Stress er aldri bra, og iallefall ikke med tanke på amming og melk. Stopp pumpinga! Legg babyen til brystet hver 2 eller 3 time noen dager. Det virker!
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 hehe, ja hadde det nå bare vært så enkelt ) Men takk for tips!: )
Vi har tre mirakler! Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg klarte å opprettholde melken. Jeg fullpumpet meg i 9 uker mens minstemann lå på sykehuset. Ikke stress under pumpingen, se på et bilde av babyen eller sitt med babyen sammen med deg. Jeg hadde litt problemer med en pumpe, vanskeligere å få ut melk. Måtte bytte til større flasker, ikke bruke de små som fulgte med, da ble alt mye bedre! Men, jeg vet at ikke andre er like heldige som meg, som klarte å opprettholde melken. Lykke til!
Vi har tre mirakler! Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Glemte å si at for å få mere melk er det viktig å pumpe oftere, ikke mere enn 3 timer mellom hver pumping. Det kan ta opptil tre dager før du ser resultatet! Så ikke gi opp med en gang!
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Ja jeg merker ta det er veldig vanskelig når jeg er stressa... om storesøster skal hoppe på meg samtidig, eller minsten gråter osv osv... men får tro det går seg til da )
Gjest thricane Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 jeg pumpa i ca to mnd, det gikk bra det. men er avhengig av å ha ei god pumpe, elektrisk synes jeg var best. så må man lære litt teknikken å slappe av slik at "det løsner". noen bruker nesespray til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå