hannehormonell Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 jeg har gått helse og sosial grunnkurs. men må ta opp et par fag. jeg ønsker å gå sykepleien. men hvor lenge er det og hva mangler jeg for å kunne søke? har så lyst til å få dette til:).... hva koster det og hva får jeg av penger i studie stunden?
hit og dit Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 For å komme inn på sjukepleien må du ha generell studiekompentanse. Enten tre år på allmennfaglig eller gr.kurs+VK1+påbygg. Sjukepleiestudiet varer i tre år, eller fire år om du tar desentralisert. Kva ein har i studielån er eg ikkje sikker på. Eg har 80 000,- i halvåret, men det er inkludert gebyrstipend som skal dekke skulepengane. På høgskule i Norge betaler du kun ein liten sum i kopipenger, 600,- då eg studerte i Norge, og du får ikkje gebyrstipend. Andre lånesatsar ser du på lanekassen.no
VinterSol+2 Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 hei. studielånet kan du regne ut på www.lanekassen.no har du barn, får du noe ekstra stipend for disse, og lån/stipendandelen avhenger litt av om du har partner med inntekt om du jobber ved siden av etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå