smuppemor Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Guttungen vil ha laks til middag, og lurer på om vi kan spise det? Vet at røkt laks ikke er bra, men hva med kokt? synes å ha lest noe om det, men finner ikke ut hvor det var...
Amanda- Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 jeg har spist bakt laks... alt er no bra med meg...
Fru Lillamum Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 du kan spise laks. men ikke mer enn to ganger i uka. Står at man ikke skal spise feit fisk mer enn to ganger i uka. Det er Ørret du ikke skal spise.
Anele&Solstråla Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 skal ha stekt laks i dag:) spis og kos deg:)
Impulsiw Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Spiser alt jeg... salami også! hehe... Det har gått bra de to forrige gangene ;0)
marsboer i magen Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Kokt laks er helt fint å spise. Jeg er ganske sikker på at røkt laks også er greit, men ikke gravet. Gå inn på matportalen.no. Mattilsynet har der fine anbefalinger (ikke hysteriske) om kosthold for gravide. Her i huset blir det Salma laks til middag idag, mmmm!
mine små alver... Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 så lenge det er oppdrettslaks...noe det sikkert er. kan du spise det. Man skal ikke spise ørret over 1 kg. Tenk på før i tiden jenter,folk som bodde i nord spiste og spiser fisk nesten hver dag!! Bare vi bruker sunn fornuft og ikke drar på fisketur og spiser rå fisk vi ikke vet hva er så går det sikkert bra;) Synes liksom det er litt for mye "farlig" om dagen jeg.Spis og kos dere,det gjør jeg;)jeg skal ha torskefilet i dag;)
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 man kan faktisk spise sushi, fisken har vært dypfryst før den er tilbrett.. er mye hysteri ja synes jeg.. det er bare å ha sine forhåndsregler.. jeg spise salami, men ikke av en pakke som har ligget lenge, og holder meg til viltkjøtt max ett par ganger i mnd.. viss vi tenker på hva de gjorde før, og hva vi vet i dag, er det rart menneskeheten har overlevd!;P
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 må bare legge til; ikke tunfiskbiten!
smuppemor Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2007 Takk for svara:) bra vi kan spise laks, for det er jo digg da:) med rømme, potet og agurksalat...yam:) Kan nok bli fanatisk ja, men tenker litt at jeg ikke vil gjøre noe "feil", så kanskje en ikke klandrer seg selv om noe går galt...Kanskje ikke den tankegangen er den beste akkurat, men har ei søster som mista dager før termin for et og et halv år siden....og det var jo ikke noe hun hadde gjort feil, men hun tenkte jo på alt mulig likavel... Er egentlig ikke så engstelig og negativ til vanlig, men er bare 4+3, så kanskje jeg blir mere "normal" etterhvert...Har jo to superflotte unger(5 og 6), og var ikke fanatisk når jeg skulle ha de, og det gikk jo strålende:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå