Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns søster fikk en jente for to år siden. Nå venter vi en jente i desember og jeg regnet da med at vi kanskje kunne arve noen ting av de. Deres mor har tilbudt oss å låne en vugge som min mann og hans søster brukte når de var små. Søsteren har kjøpt madrass og sengetøy til denne, men det vil hun ikke låne bort til oss. Vi har ikke blitt tilbudt å låne noen klær eller noe utstyr av noe som helst slag. Nå venter de sin nr 2 ca 4 mnd etter oss, men da er jo de fleste nyfødt klærne for små til vår baby. Jeg hadde håpet vi kunne få låne noe utstyr så fikk vi testet dette ut før vi evt kjøpte det selv, samt at vi slapp å kjøpe alt nytt, men nei ikke en ting får vi låne. Jeg blir litt oppgitt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk ikke jeg ville lånt bort klær jeg heller. I allefall ikke hvis man venter 4 mnd etter. Klærne vaskes veldig mye i begynnelsen, og de rekker faktisk å bli slitt. De blir gjerne kjørt i tørketrommel som sliter ekstra på... Madrass er vel ikke vits, for den bruker du lengre enn 4 mnd uansett..

Tenk at de faktisk måtte kjøpe alt nytt engang selv, og synes det blir feil at dere skal låne deres ting gratis.

Kjøp brukt og billig i stedet! Så slipper du å være avhengig av andre.. Dessuten har du fine ting til neste man også, slik som de har nå..:)

Skrevet

Jeg beklager, men jeg forstår dette hvis de venter kun fire mnd etter dere... Eneklte ting kan en jo kanskje låne bort da, slik at dere kan prøve ut, evnt kjøpe selv etterpå. Men da bør du kanskje spørre?

Vi har ikke kunne arve av noen vi. Gitt bort mye selv. Men har ikke hørt fra noen om vi får arve tilbake nå som vi venter jente nr to i februar. Det hadde jo vært hyggelig, men har sluttet å forvente slike ting av andre folk jeg...

Skrevet

Skjønner godt att de ikke vil låne bort klær hvis de skal ha baby 4 mnd. etter dere.

Babyklærne blir faktisk ganske fort utvasket, og det er jo ikke så artig å ta på babyen slitte klær....

Så jeg synes ikke hun er gjerrig.

Skrevet

Det kalles vel ikke å være gjerrig! De venter jo en baby selv rett etter dere og trenger jo de tingene selv.Og som andre har skrevet...klær blir jo slitt!

Og alt av utstyr trenger man jo i mer enn 4 mnd,så det måtte de jo uansett hatt tilbake ganske fort.

Skrevet

jeg skjønner din søster, jeg hadde heller ikke lånt bort om jeg ventet 4.mnd senere.

madrass bør man jo kjøpe ny uansett.

Skrevet

Hvorfor blir du oppgitt? Blir sjokkert jeg av å se at du nærmest "forventer" at du skal få bruke det de har kjøpt inn til sitt barn. Barneutstyr koster masse penger, og de minste klærne blir jo fort slitt. Hadde skjønt det om det var et år siden de fikk barn eller noe men...

Skrevet

Det kjem jo veldig an på om dei du låner/arver av er ferdig med å få barn eller vil ha fleire. Eg var så "dum" og lånte vekk vippestolen vår, og fekk den ikkje tilbake i samme stand som den var. Ganske surt å måtte ta fram ein stol no til tredjemann som kunne vore veldig mykje finare.

Skrevet

Sorry, må bare signere de andre her. Hadde skjønnt deg viss de var ferdige med å få barn, men når de venter bare kort tid etter, syns jeg faktisk det er drøyt av deg og forvente å få låne ting...

Skrevet

Synes nesten at det er du som er gjerrig jeg..du må huske på at det er dyrt å få barn, og da vil man ihvertfall slite ut tingene som man sjøl har kjøpt før man låner det bort til andre..

Vi har ihvertfall vært ganske klare på det, at her er det ingenting som skal gis bort eller lånes bort før vi sjøl er ferdige med å bruke..Vi har ikke arvet en eneste ting vi,har måtte brukt masse penger på alt vi trenger...og da er det jammen meg surt at andre skal slite det ut før vi sjøl er ferdig med det..

Både jeg og mannen min har søsken som har prøvd å bli gravide lenge.. og hele tiden da vi har kjøpt noe nytt utstyr etc så har vi fått høre det at det blir fint å låne da dems tid er inne.. men det kan dem bare glemme!!

En annen ting vi også føler er at det forventes at alt kan gis bort nå som vi snart er "ferdige".. Det er jo greit å gi bort noe altså,men det er jo så mye vi også kan selge på feks. Finn.no til en billig penge..mye av det er jo nesten ubrukt.. Eller at dem feks betaler en liten sum til oss..for de nesten ubrukte tinga..

Nei..skal man ha barn så skal man ikke forvente å FÅ alt altså...

Skrevet

jeg synes ikke det er rart at de ikke vil låne bort i det hele tatt!

Det er vel mer gjerrig å ville låne ting som DE har kjøpt for sine egne penger,sånn at du slipper å bruke dine på det!

Skrevet

Hmmm..

Jeg er enig med HI her.

Hvorfor i all verden skal ikke de kunne låne litt klær/utstyr?

Fordi søsteren til mannen har brukt penger på klær så skal solia gjøre det også? Er ikke helt med på den... Søsteren får jo ikke igjen de pengene uansett.

Vi har nettopp funnet frem klærne til Tobias fra str 50-68, og de ser ikke brukt ut en gang! Jeg ville nå blitt glad hvis noen kunne bruke dem. Synes det er bortkastet hvis de bare skal ligge. De kommer ikke til å bli slitt etter nestemann heller, så jeg kommer til å gi dem bort. Fint hvis flere kan bruke dem og at de kan spare penger, synes nå jeg.

Madrass og sengetøy har man bruk for lenge, så det er ikke vits i å låne, men de bitte små klærne som blir brukt noen uker skjønner jeg ikke problemet med å låne vekk.

Skrevet

Jeg syns ikke synd på dere jeg:o) Sorry:o)

Dessuten er det ikke å anbefale at du bruker en brukt madrass uansett.

Hvis dere har dårlig råd kan du få mye fint brukt på div. bruktbutikker også på nettet. Hennes er heller ikke særlig dyrt:o)

Skrevet

Hm, jeg låner villig vekk alt jeg ikke er redd for selv om vi har en liten på vei. At baby tøy blir fort slitt er jeg ikke enig i, vi har brukt tøy på våre barn og lånt bort til to andre, mye er selvsagt blitt krympet i tørketrummel, men lite er veldig slitt altså!!!! Bodyer og billige produkter blir selvsagt slitt, men om de kun er brukt til ett barn er det jo ikke noe problem.

Min kjære bror skal ha sitt først barn 5 mnd etter vi får nummer tre og har allerede vært på telefonen med ønske om at de kan få arve litt!!! Synes det er flott å junne hjelpe hverandre jeg da.

Skrevet

Jeg synes heller ikke at de er gjerrige som ikke vil låne bort klærne. Jeg har en slektning som forventet å låne masse klær av oss når hun fikk baby, men jeg har lånt bort ganske lite. Av den grunn at jeg ikke var ferdig med å få barn, og ville bruke det på nytt hvis det ble samme kjønn. Hun ble også litt sur, men hvorfor skal jeg kjøpe alt på nytt igjen hvis jeg ikke må??? Hadde vi vært ferdig med å få barn, ville vi sikkert ha gitt bort/ solgt masse av det, men det må jo bli vårt valg. Og mine foreldre har også ment i mange tilfeller at så lenge de har kjøpt det til vårt barn, så må de regne med at vi kunne låne det bort til min slektnings barn. Det hørte vi jo ikke noe om da vi fikk klærne, men det dukker opp nå. Men har du gitt bort noe, har du faktisk gitt det bort. Det er mitt valg om jeg vil låne bort, gi bort eller spare på det jeg har...

Skrevet

Men det er jo noe annet da! Da er det jo deg som får først og er ferdig med det,-ikke omvendt:o)

Kjempefint at du gjerne vil låne bort ting og klær, men jeg syns HI burde ha mer forståelse for sin manns søster. Underlig at man bare forventer å få (låne) liksom:o)

Her i Danmark er sier man gjerne: vil ha får ingenting!

Skrevet

Jeg og søstera mi har fått barn "annehvert år", og tøyet reiser fram og tilbake mellom to landsdeler. Men da skiller barna ca 1 år. Hvis det hadde vært så lite som 4 mnd, hadde det nok stilt seg litt annerledes.

Mye klær blir slitt, men det kommer mer nytt til, så vi har et lite "klesberg".

Man kan ikke låne bort ting man er redd for, for det er alltid en mulighet for at de blir ødelagt, får tran eller gulp eller bæsj på seg som ikke går vekk. Jeg hadde ikke forventet å få låne så mye av henne, bare det lille som er igjen av det babytøyet vi brukte føler jeg at jeg har noe krav på.

Skrevet

Jeg forstår godt at hun vil ha sitt utstyr selv, når hun venter 4mnd etterpå.

Men jeg er også av den typen som vil ha mest muligt av mitt eget. Så vi har kjøpt nesten alt helt nytt. Eneste vi har lånt er vugge, og det pga vi bor i leil.het, og har ingen plass å sette den når babyen blir for stor til å bruke den. Samme med klær også, er like greit å ha egne klær, så kan de legges bort og brukes til nestemann når den tid kommer. Ikke gøy å få barnemat, tran, gulp osv på andres klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...