Lillegullet130707 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Dattera mi har ikke mye skurv, men nå har hun hatt det så lenge at jeg ønsker å prøve å fjerne det (trodde det ville gå bort av seg selv). Skal ha dåp neste søndag, hadde vært gøy å bli kvitt det til da. Dattera mi er 12 uker på fredag.
-spent- Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 skjell du mener? dra på apoteket å spør etter salisylsyre for nyfødt. Da får du den mildeste typen. Det er olje som du smører i hodetbunnen. 3-4 timer lar du det sitte, eller så kan du ha det i når hun legger seg, så hun ligger med det over natta. Bruk en kam for å få "gredd" det ut. Også vasker du hodet med shampo. Funker som bare det. Brukt det to ganger på dattera mi, nå er det nesten ikke noe igjen. Og det kommer heller ikke tilbake:)
Marolla Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Fikk vite av helsesøster at det var bra for henne å ha det jeg... Hun har ikke mye da, bare litt. (Men så er min helsesøster noe rar da) Men hun anbefalte å ikke forstyrre hodebunnen mer enn nødvendig siden hun er så liten.
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Vår hadde det kjempelenge uten at det gikk vekk. Jeg trodde man ikke skulle røre det, og at det gikk vekk av seg selv, men det gjorde det ikke. Til slutt skrapa jeg det vekk med neglen etter at ho hadde bada, det gikk veldig fint og det har ikke kommet tilbake. Skrapa ikke i fontanellen da. Hørte om mange andre som gjorde det sånn, derfor prøvde jeg også.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg smurte babyolje godt inn i hodebunnen og pannen der skurven var på kvelden( ikkesånn at det rant) lot det være over natten og morgenen etter kunne jeg lett gre ut skurven med fintannet babykam. Den kom ikke tilbake og hodebunnen ble veldig fin av oljen, håret var heller ikke fettete morgenen etter, men nå har han ikke så vledig langt hår, mer kort og tett.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 jeg fikk tips på helsestasjonen om å bruke Locobase LPL krem blandet med Essex krem, altså en "dert" med Locobase LPL krem blandes med en like stor "dert" med Essex krem. prøvde dette selv for 2 dager siden, det er helt borte nå, så jeg er kjempe fornøyd. men er lurt å smøre det inn om kvelden før legge tid, slik at det får virke om natten, så vasker du det bort om morgenen:)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 jeg brukte en krem som heter Borago by ccs Smørte bare den inn i hodebunnen et par ganger om dagen. Ikkeno skraping, skurven forsvinner av seg selv :-) Anbefales
Gjest Ut på tur Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Veit om ei som brukte olje og da blei det bare gult
mettings Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 sønnen min hadde mye skurv, men nå er det borte takket være babyoljen fra Coop. Oljen kan brukes i badevannet, massasje og til fjerning av skurv ifølge flasken. Jeg badet Christopher først, så masserte jeg litt olje på hodet før jeg vasket det vekk med en våt klut. Det gikk av som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå