Gå til innhold

Ser dere bare på gradestokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er så utrolig mye snakk om gradene på gradestokken i forhold til påkledning... Det kan være ganske så mye kjøligere i skyggen, nede ved bakken hvor barna leker og i vinden nå på høsten, kan jo være enorm forskjell på 12 grader og 12 grader for å sette det på spissen!

Og en ting til: ulltøy PUSTER, det er derfor det er så bra. I bhg vår har vi fått beskjed om at barna SKAL kles i ull på høsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke!!!! Man bruker da skjønn.

Skrevet

At barna SKAL ha ull??Er ikke dette noe foreldrene må få bestemme selv kanskje?Ingen hadde fått tvunget oss til å bruke ull om vi ikke hadde ønsket det selv.

Er faktisk noen som ikke tåler ull...

Skrevet

Jeg går alltid ut å kjenner på temperatuten før jeg kler på snuppa. Gradestokken kan vise att det er 14 grader, men går man ut å kjenner blåser det ofte surt og kaldt her fordi om=(

Ingen kan pålegge att barna SKAL gå i ull. Ja... det er klart en fordel men ingen krav. Er forskjell på anbefaling og krav. Hvis barnehagen her hadde krevd det så tror jeg att jeg hadde tiltet. Min datter har som oftest alltid ull på om høsten og vinteren. Men av prinsipp liker jeg ikke att noen skal kreve hva mitt barn skal gå med.

Mange barn som ikke tåler ull heller...

Skrevet

hehehe,, jeg har gradestokk utenfor baderomsvinduet, og den kler jeg jenta mi etter :)))) Og jeg er også i den formening om at alle barn SKAL ha ull fra høsten av :))))

Skrevet

Barn som ikke tåler ull også, stakkars??? Glad jeg ikke er ungen din...

Skrevet

Gradestokken er ganske avgjørende for hvordan jeg kler på, ja....

Skrevet

ehhhh,hva var det for noe å si??

Jo min unge tåler ull nå,men ikke når han var mindre.Han var plaget med atopisk eksem,da var ull noe av det værste vi kunne bruke.

Og det vet jeg er likt for mange andre.

Men nå går det bedre og JA vi bruker ull nå. Men om noen hadde KREVD at jeg skulle sett på MIN unge ull om vi ikke ønsket det selv hadde jeg blitt forbannet ja.

INGEN andre skal fortelle meg hva vi kler på han.JEG kjenner han best,vet hva han tåler og ikke,og hvor lett kald/varm han er.

Og det står jeg for,trenger ikke å være anonym engang for å si det.Men noen tør ikke å si det de mener uten å være anonyme=)

Skrevet

Jeg har aldri hørt om barn som ikke tåler ull, selv om jeg selv var et "allergikerbarn" da jeg var liten. Men, selvfølgelig, dere som er i den spesielle situasjonen at dere har barn som ikke tåler ull stiller det seg annerledes med.

HVIS DERE LESER INNLEGGET MITT så ser dere at det er ikke JEG som sier at barna skal ha ull på høsten i barnehagen, men barnehagen selv som skrev det til oss i et skriv vi fikk ved barnehagestart.

Dere får vel bruke fleece eller lignende dere som har ull-allergikere da. Bomull blir vått og klamt når barnet blir varmt og om man har bomull innerst på kroppen hjelper det ofte lite hvor mye man har utenpå. Dette er det heller ikke jeg som har funnet på til informasjon...

Skrevet

var ikke til ment til deg jeg skrev.Men formulerte meg kanskje litt feil.Mente at det var tåpelig av BARNEHAGEN og FORLANGE noe sånn...En ting er å anbefale,en annen er å kreve...Men er enig i at ull er det beste ja.Derfor er jeg glad jeg kan bruke det nå.

Men når han hadde de værste periodene med atopisk eksem ble det mye værre om jeg satte på han ull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...