Gå til innhold

kriterterier for ekstra ultralyd


Anbefalte innlegg

Skrevet

har kun en ultrlyd bak meg, vil ha en til!

 

Hva kan jeg si til legen min/ jordmor for at hin skal henvise meg til en lege med ul apparat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo spørre om legen vil henvise deg. Dersom det er noe du er bekymret for vil han/hun gjerne gjøre det. Dersom det "bare" er for å få et nytt koselig glimt av gullet inni der, ville jeg vel heller oppsøkt en som drev med ultralyd privat og betalt de kronene det kostet.

Skrevet

At du er veldig bekymret.... pleier å være nok!!

Skrevet

Jeg gikk til fastlegen min og sa at jeg var redd for å få en angstreaksjon rett før eller under fødsel og at jeg trengte ultralyd for å berolige meg selv, se ting med egne øyne. Hører med at jeg går til behandling for depresjon/angst hos psykolog, så jeg løy og sa det var hennes anbefaling,hehe... Var egentlig ikke bekymret,hadde bare så lyst å se gutten min ;-)

Skrevet

Jeg skal til legen om to uker og kommer til å spørre fint om å få en ekstra UL. Svigerinna mi, som har termin litt over en måned før meg, fikk nettopp påvist en svulst på ryggen hos den lille på UL. Jeg må innrømme at jeg faktisk ble litt redd og har begynt å tenke på hva som kan feile vår lille spire........... I tillegg var jeg idiot nok til å se jordmødrene i går kveld om dødfødsel..........

 

Har en forståelsesfull lege, så jeg regner med at det går i orden. Men jeg må faktisk innrømme at jeg synes det er tåpelig av de som bare vil se spiren en gang til å bruke samme unskyldninger som oss som faktisk er redde. Det gjør at vi som faktisk er redde av og til må kjempe med nebb og klør for å bli trodd! Da synes jeg heller dere skal betale de kronene det koster for å gå privat.

Skrevet

Må dere virkelig kjempe med nebb og klør? Jeg var bekymret fordi jeg hadde kjent lite liv... ringte sykehuset og de ba meg komme inn på en sjekk. Fikk ny UL og sparketest uten å be om det egentlig... Legen jeg traff på føden sa at jeg hadde gjort alt riktig... og at jeg ikke skulle være redd for å ringe på nytt. Heller 14 ganger for mye enn 1 gang for lite...

 

Merkelig at andre må sloss for å få UL.

Skrevet

Vi har vært på to ekstra ultralyd, pga lite liv. Prøvd brus, sjokoladekake, dulting på magen osv. Men svært lite liv. Fikk komme til føden uten å kjempe med nebb og klør. Og som tidligere nevnt, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Synest de på Ålesund Sykehus er svært hyggelig der :) og har heller ikke hørt om noen som har kjempet med nebb og klør. Da er det den legen/jordmoren so mhenviser det må være noe galt med!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...