Gå til innhold

Fra anonym på krangle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver dette her inne pga. anonymknappen. Håper noen kan være så snill og legge det ut på Skravle for meg.

Saken er den. Mannen min, som er verdens snilleste mann, sender meg melding nå og lurer på om han kan være med to kolegaer på hyttetur om noen uker. Reaksjonen min er å få fullstendig hetta. Jeg får pusteproblemer og får massevis av rare tanker i hodet mitt. Tanker som at det er bare jug og at han skal noe helt annet osv. osv.

Og så blir jeg litt irritert og den egoistiske siden av meg kommer frem.. Hva meg meg, skal jeg sitte alene med unger. Jeg kommer meg jo aldri noen steder hverken med eller uten han. Av medisinske grunner reiser jeg aldri noen steder heller, ikke vil jeg noen steder uten tryggheten/klippen min som er mannen min. Kan godt være borte fra han noen timer, men ikke over natta lissom. Når han ikke er hjemme når jeg skal sove så får jeg ikke sovet heller. Vet det er helt sjukt, men jeg sliter virkelig med dette.

I tillegg så skal han en del ut med jobben nå frem mot jul i tillegg til julebord som alltid innebærer at han blir borte en hel helg.

Jeg vil IKKE være sånn eller ha det sånn, og jeg nekter han heller aldri noe. Er av den mening at det ikke er opp til meg å fortelle han hva han skal og ikke skal gjøre. Har tidliger forsøkt å fortelle han om disse problemene jeg har, men vet ikke om han har skjønt dem.

Det er nok en grunn til at jeg er som jeg er, men jeg vil ikke gi oppveksten min skylden heller. Skilte foreldre, masse bråk med faren min (psykopat), stefar (nok en psykopat) som klådde på meg og banket broren min, x'r som har vært utro og ikke helt "snille".

Jeg vil ikke at mannen min skal føle at han må sittet klistret til meg, noe han for så vidt ikke gjør med arbeidstiden han har og alle ut på byen turene med jobben. Det er jo egentlig jeg som er limt fast hjemme som aldri har muligheten til å gjøre noe.

Jeg VIL takkle dette, men akkurat nå klarer jeg det ikke.

Hva bør jeg gjøre? Hvordan takkle problemene mine??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ikke likt. Selv om jeg stoler på min mann, hadde en sånn "jobbhyttetur" ikke vært noe jeg hadde følt var komfortabelt.

Hadde derimot turen vært i regi av jobben , og hele familien invitert, hadde det straks "klinget" bedre.

Hilsen ei som hadde en mann som hadde et forhold til jobbens sekretær i 3 år.......

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med noen som kan mer om dette og som du kan prate med om problemene dine, som for eksempel en psykiater.

Det er nok ingen som helt kan forstå dine problemer, nettopp fordi vi ikke føler og tenker akkurat det samme som deg. Vi kan bare forestille oss hvordan du har det, og hvordan dette virker inn på deg. Så det er godt mulig at mannen din ikke har forstått problemene dine, men hvordan skal han klare det fullt og helt når han ikke er "inne i" ditt hode? Det er bare du som kjenner deg selv fullt og helt. Det er ikke dermed sagt at vi (og han) ikke prøver å forstå, men vi vil aldri fullt ut vite og forstå hvordan det er å være deg. Derfor er det så viktig at du forteller hvordan du har det, slik at vi har en sjanse til å forestille oss hvordan du har det og kanskje klarer å sette oss inn i din situasjon.

Mitt forslag er å invitere venner og familie hjem. Kanskje dere kan finne på noe koselig sammen når han er borte?

Skrevet

Samboeren min skal på gutte-hyttetur siste helga i oktober og han gleder seg som en unge! Kunne IKKE fallt meg inn å nekte han å dra. Jeg vet godt med meg selv at jeg fint kunne reist på tur med jobben eller venninner uten at det er noe som helst fare for at noe hadde gått galt. Man må stole på hverandre i et forhold og unne hverandre å gjøre ting på egenhånd innimellom. Hender jeg sitter med litt kvaler når han er på byen alene, men jeg vet at han ikke gjør noe galt og at det bare er tull. Bittelitt sjalu er normalt og greit, men ikke å nekte hverandre ting for det. Jeg syns du skal la han dra og om han faktisk gjør noe galt på den turen, ville han gjort noe galt før eller siden uansett og sannheten kommer alltid for en dag. Er han utro, så er han det uansett hvor han befinner seg. Jeg hadde valgt å stole på han. En mann trenger tillit for å føle seg trygg og elsket og får han ikke tillit, føler han seg fort lite elsket og verdsatt og da tror jeg det går galt fortere enn nødvendig. Send han heller en mld mens han er på tur og si at du savner han og håper han koser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...