Gå til innhold

Har dere utdannelse? Eller hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen utdannelse.. har ikke gått videregående engang. Aner ikke hva jeg vil bli. Har en sønn på 2 år. Vil ha en til nå...

Noen andre i samme eller lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er hjemme med baby nå da, men begynner på som lærling i barne og ungdomsaget.. er færdig om et halvår.

Skrevet

Jeg har en på snart 1 og et halv år hjemme. og har ikke noe utdaninng. har vedlig lyst på en til med skal ta utdaninng først. skal ha nettstudie og forhåpelig bli hjemme pleier.

Skrevet

Jeg er hjelpepleier, men jeg vet ikke helt om det er det jeg virkelig vil jobbe med resten av livet. Har ihvertfall lyst til å bli sykepleier. Også kanskje spesialisere meg innen noe. Men da må jeg få studiekompetanse først...

Skrevet

hei ida-mor.

jeg har heller ikke noe utdannelse, og aner heller ikke hva jeg vil bli.

hvor gammel er du?

Skrevet

Hei=)

Bare et lite tips til dere som har lyst å bli sykepleiere/hjelpepleiere. Bare husk at i dette yrket jobber man nesten bare i tredelt turnus, dvs, både dag/kveld/natt.. Det er ikke alltid like enkelt å kombinere med småbarn hjemme altså... Jeg er sykepleier selv, og skulle egentlig ønske at jeg heller hadde en ni til fire jobb, fri hver helg og i helligdager osv... nå som jeg har barn..Er jo ikke sikkert det er noe problem for dere i det hele tatt, så ikke meningen å knuse drømmer og håp med dette innlegget altså..=)Men bare ha det i bakhodet før dere begynner utdannelsen.... Lykke til uansett hva dere velger =)

Klem fra sykepleiemamma

Skrevet

Har kun grunnskolen jeg da...

Jobber gjør jeg heller ikke:P

MEN til neste år begynner eg på skolen, når eg er ferdig der tar jeg sykepleien, å etter det jordmor...

GLEDER MEG!!!=D

Å til Sykepleiernmamman!

Det fuker så lenge man har familie/venner til å stille opp når det er sein eller nattevakter...

Har en mamma som har jobbet i 100% stilling siden jeg var liten...

Skrevet

Ferdig med vgs. og studerer nå.... =)

Du får ta det når du er klar - men smart å fullføre hvert fall vgs, da....

Skrevet

Jeg går lærerhøyskolen i trondheim nå..4 år!!! :):)

Skrevet

er utanna barne og ungomsarbeider

går allmennfaglig påbyggende nå og aner ikke hva jeg skal gjøre neste år..lurer litt på lærer da:)

Skrevet

jeg er 20,har kun 2 år (men ikke alle fag bestått)med almenne fag. jobber ikke nå. skal ut i jobb neste høst,da er småen min litt over 2år.

Finnes ikke jobbtilbud her vi bor nå,skal flytte om 6 mnd til huset vårt, iet annet fylke,har en jobb der som venter på meg heldigvis;)

kommer ikke til å utdanne meg før jeg har fått alle ungene vi skal ha(henholdvis 3stk=p) da er planen å bli deltidsstudent, et eller annet innen helsevesen.. time will show. jeg har det iallefall ikke travelt;) utdanning ,i mine øyne,er ikke så viktig. viktigere å ha en familie og seff tjene penger til livsopphold. om jeg tjener nok til å leve ved å være butikkansatt,så kan jeg jaggu leve med det,ass;) hehe det er trossalt bedre det,enn en lang hale med studielån;) eller..?

Skrevet

Tja, skulle jeg måtte velge et lån jeg skulle hatt, hadde det uten tvil vært studielån. Beste lånet man kan påtå seg, vel?:)

Men om du er fornøyd og føler du klarer deg bra med en lønn som butikkansatt er det jo flott for deg;-)

Skrevet

folk har forskjellig syn på hvorvidt utdannelse er viktig eller ikke,og bra er det.

for meg er det ikke så viktig. sier ikke at det ikke er viktig overhodet,men jeg ser ikke på utdannelse som noen stor verdi.

Jeg prioriterer familie og hjem,andre karriere og penger.

Vi klarer oss godt og vel så det på En lønning nå,så hvorfor skulle vi ikke klare oss godt på to?;)

Skrevet

At man ser på det som viktig med en utdannelse betyr ikke nødvendigvis at man prioriterer karriere og penger fremfor familie og hjem, akkurat:) Med en utdannelse så kan man faktisk sikre familien sin bedre, og da også hus, bil etc. etc...

Og man kan nok fint klare seg på to sånne lønninger om man vet hvordan å prioritere og trives med det....:)

Skrevet

Jeg har kun fullført toårig vgs med salg og service.. så har jeg tatt almennfag påbygg som privatist.. ikke helt ferdig.. jobber som modell ved siden av..

Skrevet

hei silje 21:)

Jeg blir 21 i januar...

Skrevet

man skal jo trives med det man gjør. noen trives kanskje i kassa på rimi, men for meg hadde det blitt veeeeldig ensformig. utdannelse er den viktigste investeringen man kan gjøre i livet. man får jo igjen for det senere. for meg er det ikke noe alternativ å la vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...