Gå til innhold

Uff og æsj, jeg er så KVALM!!!!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare syte litt her, for blir så deppa av å sitte her alene og ikke føle meg i form i det hele tatt!! :(

Fikk mamma til å hente tulla for å levere henne i barnehagen i dag tidlig, for jeg orket ikke stelle BÅDE meg selv og tulla for å ut.

Er student, og har en stor oppgave som skal leveres til fredag, men den har jeg nesten ikke fått gjort noe på... Er jo så kvalm, svimmel og trøtt!!! Hadde tenkt å få gjort endel på den oppgava i dag som jeg er hjemme, men det er ikke sjans...

Kasta opp like etter at tulla var henta av mormor, og gikk og la meg i senga for å prøve å føle meg bedre. Fikk sovet litt, og det var deilig (har ikke sovet noe i natt p.g.a. kvalme og vondt i bekkenet).

Stod opp for et par timer siden og gikk i dusjen, og da fikk jeg et sånt "svimmelhetsanfall" (som nå er blitt dagligdags for meg), hvor jeg plutselig blir superkvalm, svimmel så det svartner for øynene, begynner å skjelve i kroppen, og ikke har sjans til annet enn å legge meg ned.

Så jeg krøket meg sammen på huk inni dusjen (sikkert litt av et syn), og måtte sitte sånn en god stund. Kvalmen ble så intens at jeg kastet opp igjen... Og da jeg omsider fikk kommet meg ut av dusjen, kastet jeg opp enda en gang i vasken.

Uff, er så lei av alt dette som følger med graviditeten altså!!!! Grrr....

Har jo så lyst til å være blid og fornøyd, og kose meg som gravid! Har lyst til å ha såpass overskudd at jeg klarer å gjøre sånne nødvendige ting som å lage middag, vaske klær og ta meg ordentlig av datter og mann!

Men sånn var det ikke i forrige svangerskap, og heller ikke nå... :(

Får håpe jeg slipper å være kvalm +++ gjennom HELE svangerskapet slik som sist. Er jo bare i uke 9 nå, så det er jo for såvidt håp. Men klarer ikke helt å være opptimistisk nå... Blir sikkert som sist... :(

Jaja... nå har jeg fått ut litt frustrasjon, og det hjelper på en måte litt.

Og satser på å få gjort litt på den skoleoppgava senere i ettermiddag, for jeg blir somregel en smule bedre utover ettermiddagen, -før kvalmen setter til for fullt igjen utpå kvelden... Hurra!!! Det er så gøy å være gravid! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Håper også du slipper å være kvalm! Jeg var kvalm til 3. trimester med snulla, mens med vesla til midten av svangerskapet, og da med mye svakere kvalme...altså fikk jeg det mye bedre med andremann. Vet ikke hva du prøvde i forrige svangerskap, men for mange som er ekstremt plaga med kvalme har akupunktur vært løsninga...har du prøvd det?

Finnes en lang samletråd med tips på svangerskapskvalmeforumet her...kanskje det er noen tips der som hjelper deg. Hjalp i alle fall meg!:-)

De svimmelhetsanfalla dine høres ut som blodtrykksnedfall. Har du generelt lavt blodtrykk? Veldig vanlig at man får dette i dusjen...skyldes overoppheting. Så hvis du har dusjkabinettet ikke lukk døra helt, og bruk kaldere vann enn det du er vant til. Det å bruke kaldere vann gjorde at jeg fikk dusja uten å svime av!

Lykke til med oppgava...får du forresten utsatt den hvis du har sykemelding?

Skrevet

Takk for svar, Riga :)

Har ikke prøvd akupunktur, men kanskje det kunne vært noe? Kan snakke med jordmor om det når jeg skal dit neste uke :)

Hadde forholdsvis lavt blodtrykk i forrige svangerskap, men ikke noe som de gjorde noe med. Hadde disse svimmelhetsanfallene da også, så har liksom vendt meg til at det hører med blant disse svangerskapsplagene ;P

Men skal fortelle det til jordmor, så får vi se om hun vil at det skal undersøkes noe nærmere.

Tenkte jeg skulle kontakte læreren i det faget jeg skal ha innlevering i i mårra, og spørre om det er mulig å få en liten utsettelse. Håper det ordner seg! Foe jeg er ikke akkurat i skrive-form...

Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...