Gå til innhold

te....

Meg og gutten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det farlig og drikke vanlig frukt te..??? jeg klarer ikke kaffe, men syntes det er deilig med en kopp te ett par ganger om dagen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan drikke 2-3 kopper te med koffein pr. dag. Men finnes mange frukt teer som er koffeinfri også da. :) de er det bare å helle innpå av. :)

Skrevet

Jeg har jo drukket grønn te jeg da, uten å tenkt over det... =( Green Tea with Lime eller hva den heter... var det eneste jeg fikk ned når jeg var så kvalm ei periode. Og det skal vi visst ikke drikke da. Men frukt-te kan du drikke 2-3 kopper av ja =) =) =)

Skrevet

Skal man ikke drikke grønn te??? jeg trodde det var noe av det sunneste man kunne drikkke. Jeg har drukket masse grønn te. Hvorfor skal man ikke drikke det? Jeg drikker også frukt te uten koffein fra helsekost.

Skrevet

Jeg trodde også at grønn te var ufarlig.

Skrevet

Grønn te gjør noe med folatsyra.. Slik at det blir mendre folat i kroppen, og det skal jo ikke være så bra da.. Vi blir jo anbefalt å ta tilskudd av folat i 1.tri.

Skrevet

folatsyra faktisk.. hehe.. en liten blanding.. skulle stå folsyre... :)

Skrevet

Ååå...jeg ELSKER te! Har dessverre ikke vært flink å overholde kvoten, blir fort litt for mange kopper dessverre... Men det er jo så godt! Finnes det sånn vanlig frokost-te uten koffein? Er det noen som vet om det? For isåfall vil jeg ha sånn - det er det beste som finnes! YAM!

Skrevet

Hei jenter, en fantastisk te som er koffeinfri er "Nype te confecta" Den er laget på soltørkede nyper, usprøytede med masse naturlige c vitaminer. Og det er miljøvennlige teposer uten stift,snor og unødvendig emballasje! Dessuten er den dritgod!! :)

Skrevet

frukt-te skal ikke inneholde koffein - men ofte er frukt-te svart te som er tilsatt aroma. hvis du kjøper i løs vekt, ser du dette. frukt-teen ser gjerne bare ut som masse tørkede frukt-biter. er det noe svart i, er dette den svarte teen... svart te inneholder koffein. grønn te inneholder 40% av koffeinmengden i svart te. men grønn te skal en ikke drikke uansett - er supersunt, men ikke i svangerskapet! vil en likevel ha svart te, er det lurt å kjøpe kinesisk (darjeeling, keemun f.eks), fordi den har ikke garvesyren som gjør teen fortere besk, og er mildere. indisk og tyrkisk er typiske teer med garvesyre, disse er liksom litt sterkere på smak. Urte-te (kamille, nype, peppermynte o.l.) er heller ikke koffein i, fordi den er laget av urter og ikke te-planten. det er kjempegodt, og kan hjelpe om kvelden hvis en ikke får sove (spes. kamille-te).

håper dette var litt til hjelp! :)

Skrevet

Hvorfor får man ikke opplyst det noe sted. At grønn te ikke er bra. Jeg har drukket en del grønn te og trodde det var sunt. Blir jo engstlig av dette.

Skrevet

jeg vet om flere som har drukket grønn te, og det har gått bra..:) og hadde det vært veldig farlig, hadde det sikkert vært mye mer opplysninger om det! er mest skadelig helt i begynnelsen, og du er jo i 2. trimester nå..:)

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på det med grønn te for det hadde jeg ikke visst fått med meg (ellers pleier jeg å være temmelig oppdatert på kostholdsråd til gravide), så jeg har sjekket litt rundt. Ifølge mattilsynet kan man drikke 3-4 kopper te per dag og de har ingen spes info om grønn. Og det virker ikke som om det er dokumentert at grønn te ikke er bra for gravide heller, det er bare noen teorier, og så kan man velge å være føre var. Men ingen grunn til å få panikk hvis man har drukket noen kopper av det, altså. Se f.eks hva det står hos lommelegen:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=396956

Skrevet

Jeg var forsiktig med kaffe og te i 1. trimester. Så har jeg lest at det etter dette ikke er SÅ farlig. Nå drikker jeg kaffe og te så mye jeg lyster, noen dager en kopp andre dager fire-fem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...