*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Vi er nærmeste nabo til skolen der sønnen vår går i 1.klasse. Nå i oktober får vi en baby. Jeg bruker å følge sønnen vår til skolen om morgenene og henter ham på SFO/ skolen på ettermiddag. Men nå har jeg begynt å tenke på at det er jo ikke akkurat er praktisk å ta med babyen ut alltid, blir jo vinter og kaldt og så sover han jo mest sannsynlig en god del.... Spørsmålet er: er det uforsvarlig av meg å la babyen ligge hjemme og sove (hvis han har sovnet) mens jeg henter den eldste sønnen-siden vi bor så nær? Vi har kjøpt ny babycall fra TOP COM som visstnok er best i test og har 300m grense (skolen ligger 50 m fra huset vårt) Det tar max 5 minutt å hente. Noen som mener noe om dette? Glad for svar
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Joda, går da sikkert bra det hvis du har babycall. Men sønnen din blir snart stor nok til å gå litt alene også =) Tenk hvor spennende det er for ham å greie seg litt selv...
Knøttefrøken Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 tja... blir jo det samme som å holde på ute og ha med babycallen spør du meg da...hvertfall hvis du bare går over veien og henter sønnen din. Men føler du deg trygg på at babyen sover så gjør det vel ingen ting. Du rekker jo å være raskt tilbake hvis han plutserlig våkner uansett....
*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2007 Jada han kommer nok til å gå alene også Men han er yngst i klassen, og det er byens største skole, så han har vært litt utrygg om morgenen, mye nytt, nye folk.... Men jeg ønsker at han skal gå selv etter hvert
Enda en på vei Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Jo jeg hadde nok gjort det jeg og, men ta med mobil i tillegg...
yvve73 Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Eventuelt kan du jo legge babyen til å sove ute i vogna, og så ta med den når du går.
*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2007 Takk for svar :)Godt å høre at det er flere som synes dette er helt OK Kan nok være greit å prøve å legge ham i vogna i blant når jeg vet vi må ut, men det mest praktiske er nok vugga på stua.(har flere etasjer) Mobil ? He he.... Godt forslag....Ringe hjem til babyen?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Det går nok bra! Særlig hvis ungen ligger og sover! Det er jo snakk om over veien! Er jo ikke verre enn at du går til postkassa for å hente posten! Og særlig hvis du har med baby-call så ser jeg ikke problemet!
*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. oktober 2007 Takk for svar begge to Ja skolen er rett over veien. Tar som sagt max 5 min å hente ham. Og det blir når baby sover. Når han er våken kan jeg enten ta ham (baby) på armen og gå eller løfte ham over i vogna (uten å tenke på at jeg vekker ham hver gang....)
coon Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 hm...vet ikke helt. Vi gjorde lignende en gang. Men barnet var litt større, ca 3 år. vårt barn fikk panikk...og det var heslig å høre på babycall. Det tok altfor mange minutter å springe hjem. Og enda så vi huset hele den strekningen vi var unna. Tenker litt på at du skal være trygg på at hvis noe skjer, så har du tenkt på hvordan konsekvenser det vil få for deg, babyen og dine følelser etterpå. For eksempel, hvis det brenner og du står utenfor. No er det veldig vanskelig å se for seg hvor langt det egentlig er fra deg til skolen. Så det beste er at du tenker på evt konsekvenser. Men ang. eldste sønnen som skal på skolen. Kan du ikke avtale med en annen forelder eller klassekamerat slik at de kan gå på skolen sammen??? Det bruker som regel også å være betryggende for barnet, å bli kjent på slike områder.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 dere kan jo møtes på halvveien? så kanskje han føler seg litt "tøffere" etterhvert, og gå alene/du kan bente på han på trappa/utenfor huset f.x, sånn at han ser deg når han går hjem?..
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde gjort det. På en side så er det jo ikke værre enn å hente posten eller gå med søpla, og med babycall hører du jo om han sover. Men på en annen side så vet jeg, som ansatt på barnskole, at tiden fort kan strekke seg ut når barna skal bli hentet. Kanskje de er ferdig litt seinere enn de skulle, læreren eller andre foreldre ønsker å snakke kjapt med deg, noen barn spør om hjelp til å knytte skolissene.. You name it.. Da begynner minuttene fort å gå... Og hva hvis det faktisk skjer noe hjemme, mens du er borte? Sjansen er liten ja, og det går antagelig bra, men tenk om.... Syns det var en god ide og "trene" på å møtes på halvveien, at du står å venter på sønnen din ett sted hvor han kan se deg. Det vil jo etterhvert være en god mestring for han også. Og med gradvis tilvenning, så går nok det bra!
Axus' girlfriend Skrevet 3. oktober 2007 #18 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg hadde ikke gjort det, just in case...Men om gutten din går på skolen så skal han klare å gå til skolen om den er så nær. Har et tantebarn som tar bussen alene til skolen nå, går i 1.klasse. Stolt som bare det. Mor ringer når han skal kle på seg og gå ut til bussen:o)
*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 3. oktober 2007 Fint at dere sier det dere mener Blir nok ikke mye jeg lar lillebror være alene.... Må nok øve med storebror om å gå selv etter hvert ja Vi finner nok gode løsninger etter hvert, gode tips fra dere iallefall. Takk for responsen!
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 3. oktober 2007 #20 Skrevet 3. oktober 2007 kan jo putte det på dette viset da. vi har 1 mål tomt det er jo 100meter til huset fra den ene enden til den andre. hvor mange hadde ikke gått de 100 meterene for å fikse på blomster e.l mens babyen sov inne i huset? så 50 meter ville jo ikke vært noe problem innimellom da?
Kvitrebekk Skrevet 4. oktober 2007 #21 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg hadde ikke gjort det. Mye kan faktisk skje på 5 minutter. Sorry.
Sussa jan 2016<3 Skrevet 4. oktober 2007 #22 Skrevet 4. oktober 2007 Ka med å kjøpe en mobil han kan bruke når han skal på skolen og hjem...??? snakke med han når han går fra skolen, og evt på veien??Eg hadde nok heller lagt babyen å sove i vogna, når eg veit at ongen mest sannsynlig blir å sove over den tida eldste mann skal hentes på skolen/sfo....sove på verandaen, eller trappa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå