Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Er det til kaffen da? Eller er det litt sånn fest på kvelden? Hva slags alkohol serverer man??
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Hvorfor alklohol i en barnedåp? Her hvor vi bor har jeg aldri hørt om servering av alkohol i dåp, men bryllaul JA.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Synes ikke alkohol hører hjemme i en dåp.
Herkules Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Det var jo bare voksne i vår barnedåp så vi serverte litt til maten. Vi hadde kjøpt inn mye munkholm og farris samt 1 rød og 1 hvit vin og noen øl. Til maten. Det er bare vi nordmenn som har så anstrengt forhold til alkohol at man ikke kan servere det på lik linje med annen drikke. Vi var bare 12 så gjestene ble tilbudt det de ville ha å drikke samt at man gikk å hentet seg mat på kjøkkenet Etterpå var det kaker og kaffe, da var det unaturlig med noe mer
MammaTilNick Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 sånn som jeg ser på det så er det et barn som skal døpes. å barn og alkohol hører ikke sammen, så jeg kommer ikke til å servere noe slikt! men det er mitt syn da=)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Vi vurderte vin og øl til middagen, men droppet det av økonomiske grunner. er jo uansett ikke snakk om en "fyllefest" Vi serverer kake til kaffen selv om det kommer barn som kommer ikke kan spise det pga sukkeret. Vi kommer også til å servere Cola som ingen unger burde drikke
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 For meg er d helt unaturlig at alkohol og barnedåp hører sammen, så her skal d serveres brus, farris etc... Men d er min mening da
Yrha Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Synes det er helt naturlig med et glass vin til maten og konjakk til kaffen. Det er selvfølgelig ikke alle som skal ha, fordi de skal ut og kjøre etterpå, men det er jo fint å ha muligheten. Har vært i dåp der vi drakk champagne til velkomsdrikk, syns det var helt greit!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 På vår dåp hadde vi champanje/eplesider og jordbær til velkomst i solen. For oss er det naturlig med et glass vin eller øl til maten, så vi serverte vin og øl i tillegg til farris og brus. Det er ikke snakk om store mengder alkohol og ikke alle drakk. Dessuten vet jeg at min familie setter pris på et godt glass vin og alle vet å begrense seg. Det ble ikke servert noe sterkere saker til kaffen. Så skal det jo sies at det kun var to barn på dåpen (kusine 3 år og velsemor). Dersom det var maaaange flere barn hadde jeg revurdert. Jeg synes det er helt greit
PopUp Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Vi serverte litt alkohol til maten... Ikke noe fest nei, men mange synes jo det er godt å kose seg med et glass til maten :-) Ikke noe big deal det vel? Bare voksne gjester og snuppa sov jo stort sett gjennom hele "seansen". Skjønner ikke helt den der "barn og alkohol hører ikke sammen"; dette er snakk om et barn på 3-4-5 mnd og et glass eller to liksom. Er jo ikke snakk om at en dåp utarter seg til en fyllefest selv om det serveres alkohol??
Kaja_07 Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Vi serverte vin/øl til maten. Hadde tapas i 2-tiden på dagen. Blir en sen lunsj/tidlig middag. Lykke til med dåpen :-)
søtematilde Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 Vi hadde champagne når gjestene kom. Vi er to champagneelskere...
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Vi hadde vin til maten for dei som ønskte det, mamma og pappa som arrangerte då - og dei er vande med det. Ser ikkje noko problem med det, chiquita er jo så lita at ho ikkje aner kva som går føre seg (ho var sju veker då vi døypte)
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 kommer en del barn i dåpen og jeg synes det blir feil med alkohol både pga det og fordi dette er lucas sin dag og da synes jeg ikke alkohol hører hjemme i selskapet:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 HERREGUD DA MENNESKER!! Hun spurte da ikke om dere serverer alkohol i dåpen eller ikke...!!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #18 Skrevet 4. oktober 2007 For å svare på spørsmålet: Vi serverte alkohol i dåpen. Et glass musserende etter kirken (mens jeg gjorde i stand maten) og det de ønsket av hvit/rødvin/øl til maten. Vi hadde koldtbord. Serverte ikke noe konjakk til kaffen, men det kan man jo gjøre om man vil det. Når det gjelder det det IKKE ble spurt om, må man da vurdere det selv. Her i familien serveres det til og med vin i begravelse, og det er ikke fordi man feirer eller noe, men som et naturlig følge til maten. (Må si jeg ble litt overrasket den gangen det var vin i begravelse, men bestefaren min som ble begravet var veldig glad i vin til maten selv, så det ble helt naturlig.)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #19 Skrevet 4. oktober 2007 Har aldri hørt om at alkohol blir serverti barnedåp. Jeg hadde ikke alkohol i min og synest ikke alkohol har noe å gjøre i en barnedåp. Det er tross alt barnets dag og ikke de voksnes. Ville ikke ha servert det nei, men andre må få gjøre som de selv vil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå