Gå til innhold

hva holder dere dere unna av mat/drikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har holdt meg unna :

Sushi .

Så har jeg spist moderate mengdre med spekemat , røykalaks ..Litt sånn bare for smaken sin del.

Jeg har holdt meg unna Tunfisk.

Ellers kun 2-3 kopper med kaffe om dagen..

Ikke så mye snop & snavel ..

Ellers levd normalt .

Lov meg at du ikke blir hysterisk .... :)

Skrevet

Cola og kaffe(+alkohol da seff.) er vel det jeg holder meg unna av drikke. Av mat holder jeg meg unna spekemat (sånn orntlig spekemat som er såååå godt!), roastbeaf og ørret + sånne mugg-oster...men akkurat de spiser jeg vel ikke flust av likevel. Jeg holder meg også unna sjømat, men det ville jeg nok gjort uansett, da jeg ikke tåler det....selv om jeg er såååå glad i det! Men dett er vel dett.

Ellers prøver jeg, om ikke å holde meg unna, så ihvertfall å redusere inntak av søtt og fet mat. Junk har jeg lagt helt på hyllen etter at jeg ble gravid.

Skrevet

Av det jeg bruker å spise til vanlig, holder jeg meg helt unna røkelaks og spekemat (og for min del går salami og annen påleggspølse under der) Og for min egen del, prøver jeg å drikke mye mindre cola enn det jeg gjorde før. Drikker det hvis jeg er på besøk og får det servert, og på en lørdagskveld i ny og ned :o)

Prøver også å minske spising av snop, noen jeg synes er vanskelig. For sukker er noe jeg føler jeg må ha. Må litt mer skjærping til når det gjelder akkurat det altså.

Skrevet

holder meg vel egentlig ikke unna noe jeg.

spiser hverken sushi,spekemat eller ne særlig ost fra før. Kuttet litt ned på brus og snop, men det er vel det.

Skrevet

kan love at her er det ikke noe hysteri. Siser så å si detjeg har lyst på, eneste er at sabo nekter å kjpe mer cola, sir at da må jeg kjøpe selv. Det dumme er at jeg vi ha det på kvelden, og går ikke utetter det er litt mørk.

(bor i et litt elastet strøk, pluss lle voldtektene her i bergen)

Skrevet

oi... skulle stå Belastet strøk

Skrevet

var vist en del skrivefeil,håper det er fortåelig (dumme svenske billig tastatur)

Skrevet

Jeg holder meg egentlig ikke unna så mye, følger de rådene mattilsynet gir. Spiser derfor muggost så lenge den er godt innenfor holdbarhetsdato og koser meg masse med sushi men dropper tunifisk. Ellers holder jeg meg unna blodig biff, upasturisert ost, og spekemat og selvfølgelig alkohol og tobakk. Ingen hysteri her i gården! :) Spis det du har lyst på innen rimelighetens grenser og ikke vær hysterisk - det er i alle fall min filosofi

Skrevet

jeg holder meg unna kaffe og cola. da jeg har koffein allergi:)

spekemat spiser jeg bare små mengder av, så lenge datoen er god.

det gjelder egentlig det meste. spiser ikke tunfisk.

snop prøver jeg å begrense, men er litt vanskelig da:)

Skrevet

Hei, jeg holder meg unna all røkt mat, rå mat, oster som inneholder melk som ikke er pasturisert ( kan spise enkelte fetaoster faktisk.), all spekemat. Drikke, holder meg unna alkohol, kaffe, og te. Drikker i svært liten grad brus og saft ( men enkelte ganger må jeg drikke brus eller saft for å døyve kvalmen litt.) Er måteholden med godteri. Prøver å ikke bli for stor...

Skrevet

er så gedigen fra før, så størrelsen bryr jeg meg ikke så mye om (men LITT såklart)

Når jeg ikke får cola på kvelden MÅ jeg ha saft, men byttet til sukkerfri (gjorde dette før jeg ble gravid)

Skrevet

Følger stort sett rådene til gravide fra mattilsynet. Drikker ikke brus, men det gjør jeg skjelden uansett. Prøver bare å spise godteri i helgen slik som jeg pleier, selv om lysten er større nå:-) Ganske likt kosthold som før jeg ble gravid, bortsett fra rødvinen som jeg selvfølgelig har måttet kutte ut.

Skrevet

Hummm.. Har forandret svært lite.. Ser noen holder seg unna røkt mat.. Inkluderer det pølse og det da? Spiser egentlig det jeg vil jeg. Bare i moderate mengder. Sånn matmessig (drikkemessig) er det pepsi max som er min store svakhet. Men holder meg innenfor rammen da.. Hehe.

Synes det er litt vel mye hysteri med det å gå gravid. Maten i norge er jo noe av det tryggeste i verden. Går jeg på kafe med venninner drikker jeg både kaffe og spiser feta og mozarellaost. Fisk og sushi liker jeg ikke,så den er grei.

Svarte på et lignende innlegg her i stad.. Det er jo et innlegg gående inne på 1.tri angående lettbrus. Sånt får jeg dilla av. Glad jeg ikke hører til der inne lenger. Litt vel mye hysteri synes iallfall jeg. Der er det faktisk noen insinuerer at man er en dårlig mor om man drikker brus/saft med kunstig søtning eller om man spiser pastiller.

Viktig å glemme at man er gravid,ikke dødssyk inntil det motsatte er bevist.

Skrevet

Holder meg unna spekemat, røkelaks og annet kjøtt som ikke er ordentlig stekt...ikke drukket alkohol siden jeg sluttet med p-piller, brus drikker jeg ikke så veldig ofte uansett, så der blir det ganske moderat..mener å ha lest at søtstoffer er mer skadelig enn sukker, så prøver å ikke spise/drikke for mye lightprodukter...

tror de fleste melkeprod. i norge er pasteurisert, så der spiser jeg det jeg har lyst på.

noen som vet hvordan dette er i frankrike??var nettopp der og spiste bla. endel yoghurt, litt bekymra for at den kanskje ikke var pasteurisert, siden all info på boksen bare stod på fransk...

Skrevet

Jeg er ikke hysterisk(men samboer er,hihi) Så får ikke lov og drikke kaffe/cola. Men drikker likevel sjelden cola så det går bra.Vet jeg kan drikke noen kopper men da får jeg det "tenk om" blikket så da dropper jeg det for samboers samvittighet. Spekemat og annet kjøtt som ikke er godt stekt.alkohol selvfølglig. Og har aldri røyka så det er jeg glad for. Men ellers spiser jeg det jeg har lyst på. Men lurer noenganger på hvem av oss som er gravide. Men hører på han da sånn i tilfelle liksom. Syns det er litt søtt i blandt og selv om det kan bli mye mas.

Skrevet

kjente igjenn egen sambo her.. hihi :)

Skrevet

Sushi kan en spise!

Det er supersunt, så det har jeg spist masse av (ref. endel meldinger over her) Ikke tunfisk da vel og merke. Se på matportalen, står masse om det der.

Jeg har holdt meg helt unna:

- fiskelever (ikke noe mølje på meg:-( )

- blåmuggoster

- upasteruiserte melkeprodukter (lite av det i norge)

- Rå spekemat, har spist spekemat som jeg har fryst først

Kuttet ned på:

- Brus, drikker litt i helgene

- Te

- Kaffe (drikker enten en liten kopp te eller kaffe ca hver dag)

Ellers spiser jeg som før:-)

Skrevet

Jeg spiser som jeg har gjort før:-)

Holder meg unna alkohol (kan til nød smake en sup god vin en sjelden gangt for smakens skyld) og røyk (slutta på dagen da jeg ble gravid).

Ellers har jeg spist spekemat og røkt laks i moderate mengder (det er så sjelden uansett), og biffen min er like medium stekt som før.

Er kanskje mer skeptisk hvis jeg spiser ute, men det er jo ikke dagligdags heller.

Har begynt å spise sunnere, og det kommer av seg selv da jeg har "sug" på melk/meieriprodukter og frukt/grønnsaker. Synes dette er myyyye bedre enn brus og kaker.

Prøver å sjekke om oster er upasteuriserte, men spiser jeg en sjelden gang camembert eller brie f.eks, så vet jeg at ostene fra Tine er laget av pasteurisert melk.

Ellers begrenser jeg inntak av kaffe til 3 kopper daglig, hvis jeg drikker så mye en dag. Drikker som oftest en kopp annenhver dag, så det er ikke noe problem.

Noen er hysteriske, andre er som meg; litt mer avslappet til det å være gravid.

Enig med de over her; graviditet er ingen sykdom, så lev stort sett som normalt, begrens inntaket eller kutt ut det du MÅ holde deg unna.

Det meste her i livet handler om regelrett sunn fornuft;-)

Skrevet

Ja, og så er det slutt på all alkohol da.

Goes without saying:-))

Skrevet

Rått kjøtt

Hvalkjøtt

Alkoholholdig drikke

Ørret

Spekemat

Pålegg som har vært lenge i kjøleskap

Papaya

Rå fisk

Roastbeef

....og muligens noen flere ting ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...