Gollegompen Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Hadde en MA i begynnelsen av 2004. Da gledet eg meg enormt til å bli mamma og hadde store forventninger til tross for at eg ikke var sammen med barnefaren og han så ut til å gi f.. i hele greiene. Nå er omstendighetene helt annerledes. Har en fantastisk samboer, som ønsker dette barnet like mye som meg, det var planlagt og livet vårt er i ordnede former. Problemet er at eg er helt sikker på at det kommer til å gå galt, denne gangen også. Dette til tross for at alt ser ut og virker normalt. Har ingen magesmerter slik eg hadde forrige gang. Føler meg egentlig helt topp, uten om en svak hodepine som konstant murrer. Men eg klarer rett og slett ikke å glede meg over graviditeten og barnet. Det er nett som om eg ikke klarer å forestille meg at det er noe inni magen min, og hvis det er det, så er det ikke liv. Eg tørr ikke glede meg over at det skal gå bra. Noen flere som sliter med de samme følelsene?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 ja jeg har det nesten slik som deg. har helt fra jeg ble gravid gått utifra at det skal gå galt en eller annen gang i svangerskapet. jeg ble gravid på første forsøk, og tenkte jeg ALDRI hadde så flaks at jeg fødte ett levende barn. pustet litt mer lettet ut når jeg var 12 uker på vei, men så begynte bekymringene igjen... hva vis fosteret er dødt når jeg kjem på ultralyd??? hørte hjertelyden i uke 16, nå er jeg 17 uker. klarte og roe meg litt da, men så begynner tankene igjen. selv om jeg har hørt hjertelyden er det jo ikke dermed sagt at babyen er frisk når jeg kjem på UL. jeg tror jeg snart blir gal av alle tankene, og tror ikke jeg klarer å glede meg før jeg har født dette barnet i Mars. det er helt forferdelig og tenke slik! har nesten ikke lyst til å si til folk at jeg er gravid for jeg er SIKKER på at noe går galt en gang i løpet av de 9 månedene.
Gollegompen Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Uff, så trist å høre. Er selv 13 uker på vei, trodde det kom til å bli bedre etter de 12 første ukene, men den gang ei. Vil heller si at det har blitt verre. Gruer meg intenst til jordmortime om 4 uker og til ultralyd om 5 uker. Eg håper virkelig at det ordner seg for oss begge, og at vi klarer å nyte å være gravid til slutt. Varme tanker sendes til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå