Gå til innhold

Når ca.kommer melken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål men lurer på når melken kommer i brøstene. Jeg har silikon og er redd melken uteblir.... Håper noen kan svare meg... Jeg har forøvrig ikke oppyst at jeg har silikon, er det dumt eller?? Har det noe å si. Jeg høres kanskje barnslig ut, men er en voksen dame på 36 år...og er førstegangsfødenede. Jeg gleder meg SÅ:::

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har lurt på det samme... jeg har en veninne som oppdaget melk allerede i uke 20. Nå er jeg i uke 38 og har ikke sett noe til det enda iallfall.

Tror ikke silikon har noe å bety, kjenner flere med silikon i brystene som har ammet.

Skrevet

Tviler på at silikon har noe med melkeprodusjon å gjøre:)

Fikk selv melk (Råmelk), rundt uke 25-26 tror jeg.. Men tror det varierer VELDIG!:)

Skrevet

hei.

jeg har ikke silikon, så med det vet jeg ikke. men har venninner som har det. de har no fått melk. jeg er 35+3 jeg har fått melk. merket det for en uke siden... noen får ikke melk før noen dager etter fødsel. da barnet må "suge" produksjonen i gang. snakk med jordmoren / legen din. eneste rådet jeg kan gi deg.

Skrevet

har lekket " melk" helt siden 24.uke ca....får håpe det hjelper når jeg skal amme

Skrevet

Hva mener du egentlig? Mener du i løpet av svangerskapet, så kommer det kanskje litt rennede nå og da som råmelk. Men den ordentlige melkeproduksjonen kommer ikke før du har født, så ingen vits i å herde brystene eller pumpe melk før det! Det første døgnet kommer det bare noen milliliter, den ordenlige melken i mengder setter inn gjennomsnitlig på døgn 3 etter fødsel. Silikon har null med melkeproduksjonen å gjøre, men det kan hende du får lite lagerplass så du må amme hyppigere fordi du lite rom i brystene.

Skrevet

Sist så fikk jeg ikke skikkelig fart på melkeproduksjonen før vesla var 6 dager gammel - jeg hadde ikke noe råmelk iløpet av svangerskapet.

Det er forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg fikk den første dråpen i dag, 31+4.

Skrevet

Jeg har hatt melk i begge bryst siden begynnelsen av mai, har termin om 3 dager... Har også hørt at dette er veldig individuelt...

Det med silikon tror jeg ikke har noe å si.. - evt hvis man har flyttet brystvorten, er det mulig det blir vanskligere.. men dette vet jeg IKKE sikkert.. Spør legen\jordmoren din..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...