Gå til innhold

Noen som har tatt gastroskopi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil jeg være kjørbar etterpå?

Aner igrunn ingenting om det, men regner igrunn med at det hadde stått i innkalesen hvis jeg måtte kjøres av noen andre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt det flere ganger, men velger å få beroligende for å klare å slappe helt av og da kan man ikke kjøre selv. Tar du det helt uten noenting kan du fint kjøre etterpå:-)

Lykke til!

Jeg skal til pers igjen neste uke...........

Skrevet

Har ikke time før 5 desember, men kan jeg ikke kjøre selv må jeg få den byttet.

Tror du det vil være noe problem å ta den uten noe beroligende?

Og hvis jeg hadde fått beroliggende hvor lenge må jeg da vente med å kjøre?

Skrevet

Jeg fikk med beroligende, sprøyte rett i åra... Da våkna jeg midt under hele opplegget og trodde jeg skulle brekke meg i stykker.

Men så sovnet jeg igjen og var borte lenge etterpå. Og da jeg våknet igjen var jeg svimmel, surrete i hodet og skikkelig rar i kroppen....

Du kan selvfølgelig gjøre det uten beroligende, men da skal du ha høy smerteterskel og ikke være følsom for å ha ting i halsen... Jeg brekker meg som en idiot bare av de pinnene leger bruker for å se ned i halsen da.. Hehe

Skrevet

Jeg kom meg rimelig fort til hektene igjen etter gastroskopien, og jeg fikk beroligende sprøyte, men de sier at man ikke skal kjøre på 12 timer tror jeg...

Hvis du ikke har for vane å brekke deg om noen stapper svære slanger nedover halsen din, så klarer du nok gastroskopien uten beroligende, hehe... Neida, er ikke så ille altså, men jeg synes det var veldig kjekt med sprøye først, for det er ganske ekkelt å ha den slangen ned i magen.

Har du lett for å brekke deg? Isåfall anbefaler jeg deg denne sprøyten på forhånd. :-)

Skrevet

Huff, da.

Spørs om det kanksje ikke blir drosje på meg da......

Må sikkert vente enda lenger hvis jeg vil bytte timen, og vil ha dette unnagjort fortest mulig.

Skrevet

jeg tok det uten noe beroligende.

Var jo litt ubehagelig,brakk meg litt ol.Men det gikk fint.

Skrevet

det står faktisk i innkalesen at det gjøres uten beroliggende, ble litt skeptisk da siden jeg trodde det ble gjort med.

Ender vel med drosje den dagen og så får jeg ta det derifra.

Skrevet

Jeg gjorde det for ca 6 mnd siden. Valgte å gjøre det uten noe beroligende fordi jeg ammet lillegutt. Kunne ikke ha ammet på ganske mange timer (husker ikke hvor mange) dersom jeg hadde fått. Men jeg fikk noe lokalbedøvelse i svelget som varte noen timer.

Det var litt ubehagelig, men ikke verre en at det gikk greit. Konsentrerte meg om å puste riktig og svelge. Det er selfølgelig ikke en behagelig opplevelse, men dersom du ikke har spesielle problem med at du brekker deg lett, så skulle det være absolutt mulig å gjøre det uten beroligende :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...