Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 ... når dere spiser sammen med andre og de spiser noe vi som gravide ikke kan spise? Har dere egen kniv og sånt, eller synes dere det virker hysterisk? Bare lurer.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Egen kniv?....Ja, det må jeg si virker litt hysterisk på meg..... Hvis det var snakk om sånne myke oster, og at man hadde av de sortene som vi gravide ikke bør spise, så hadde jeg tatt egen kniv. Jeg spiser feks Brie, men bare hvis den er norsk-produsert, det skal visst vere ok. Jeg spiser spekemat, men lar den ligge i fryseren 3 dager som anbefalt (hadde nok spist en som ikke hadde ligget i fryseren også, hvis den hadde god dato, og var åpnet samme dag). Jeg unngår innmaten i krabben, men spiser det hvite kjøttet. Spiser ikke ørret, og ikke hjortekjøtt hvis det er rosa-farget. Er hjortekjøttet gjennomstekt, så spiser jeg det. Sushi rører jeg ikke. Da kan jeg ikke komme på mer..... Ble du klokere? :-) Du får sikkert flere svar her, og det vil nok være forskjellig hva folk gjør.
Labambie Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er vel kanskje en av de minst hysteriske.. Egen kniv? Neh.. Er jeg på kafe med venninner,drikker jeg kaffe, brus og spiser det jeg har lyst på. Spiser til og med feta- og mozarella ost... Hehe! Når det gjelder spekemat så er den grei for meg,for det liker jeg ikke. Men skulle jeg få det servert,spiser jeg det. Spiser viltkjøtt og vanlig kjøtt,bare passer på å steke det godt. Fisk og sushi liker jeg virkelig ikke,så den er grei. Der blir erstatningen omega 3. Ikke er jeg en av de som skyller alle frukter iherdig heller. Spiser sur/kryddersild og reker. Jeg spiser ikke kebab på byen da. Grunnet tidligere matforgiftning av det. Men ellers lever jeg akkurat som før. Jeg er gravid,ikke syk.
frk.rosa Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 hehe jeg spise alt jeg har lyst på. =) passe bare på at det er bra dato på maten =)
Athina' Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Gjør det samme som de 2 siste innleggene her, jeg bryr meg ikke noe om hva jeg spiser, men alt i moderasjon men det er grunnet at jeg ikke vil bli kanonstor. Så er spises det uten andre tanker i hodet enn at 'mmmm det var godt!' :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå