Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Fant ut igår at jeg er gravid med nr.2. Storebror blir snart 2 år, så hadde planlagt å begynne å prøve på en til litt før jul slik at første studieår ble unnagjort først, men så skjedde det altså uplanlagt igjen... Skal snart ut i praksis i bhg., og er så kvalm, svimmel og trøtt at jeg gruer meg skikkelig! Men det MÅ gjennomføres... Men det som bekymrer meg mest er selvfølgelig at termin havner midt oppi beste eksamensperiode i mai... Noen med like erfaringer her? Tips? Tror dere det funker?
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 det kommer til å gå ba det. eg fikk to barn mens jeg studerte. Nr 1 kom i november så det var greit - tok to uker fri (det har du krav på uten å måtte søke - bare gi beskjed at en er borte) når begyne igjen så var det ikke masse igjen før det var juleferie. Når jeg hadde praksis var samboeren hjemme med småen - eg pumpet mm. Jeg var gravid med nr 2 og hadde veldig vanskelig svangerskap - masse kvalme og svimmelhet, oppkast hele sv.skapet. Eksamen var i mai/juni og jeg hadde termin i september. Satset på å ta alle eksamener, men jeg fikk ikke tatt den ene for jeg var ekstrem dårlig den dagen. Jeg sendte en mail til læreren at jeg ikke kunne komme. Fikk beskjed at jeg måtte levere inn sykemeldig ellers ville det telt som et forsøk. Jeg ringte legen og fikk en sykemeldig, og så fikk jeg tatt eksamen seinere. Jeg søkte også om eget rom - det er veldig greit for da kan du stå litt og vri deg litt på stolen og sånt uten at det plager andre. Det hjalp veldig å ha eget rom, jeg hadde stor mage og da ar det greit å kunne stå litt fra tid til annen hvis du lurer på noe mer så bare send en pm til mg det går bra selv om det er slitsomt enkele ganger....
tullla Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Jada to ganger (ikke så god på timing...!) Går stort sett bra det. Orker du å ta eksamen, så tar du den, orker du ikke så tar du den ikke rett og slett. Jeg fikk ikke sykemelding (selv om jeg fødte 3 dager før den ene eksamenen) men jeg fikk legeerklæring, og den ble jo selvsagt godtatt som gyldig fravær. Da får du som regel en mulighet til å ta en oppsamlingseksamen senere samme semester, eller neste semester hvis du heller vil det. Har prøvd å ha eksamen med en ukes gammel baby utenfor på gangen sammen med pappa, og ammer du har du krav på ammepauser. De tar bare tiden på pausen og så får du den tiden i tillegg til slutt. Det gikk strålende bra. Har hatt eksamen som skikkelig høygravid, og det gikk også veldig bra, da er du så rolig og fin og har helt andre ting og tenke på enn eksamensnerver... Pass på å fyll ut skjema om tilrettelegging og be om alt du kan (enerom, kontorstol etc. må du fly på do hele tiden kan du kanskje be om ekstra tid også, men det må du ha legeerklæring på) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå