Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Har et spm, er d uvanlig og få kløe ved innsiden av kjønnsleppene? Er rød og d klør å er "bløtt" ved hele tiden.. Synes d er ekkelt og spørre jordmor! Kan jo føde nårsomhelt å!.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 du må si i fra til jordmor...kan være herpes, lr sopp. veldig viktig me tanke på fødsel.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Men, kan jeg da risikere å få ein underlivsundersøkelse? Er så pinglete av meg og sjenert... Vil ikke d!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 joda du må nok det. Men va er viktigs ? at babyen har det bra å ikke blir smittet under fødsel eller at du skal gå me tanken i etter tid å vite at du kunne gjort noe med det?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Kjære deg, du burde ikke bekymre deg for å si ifra... Dette kan være en helt vanlig soppinfeksjon... Da kjøper du canesten på apoteket som er reseptfritt... Mange som får soppinfeksjon i svangerskapet.... Men hvis det svir når du tisser eks, kan det være herpesinfeksjon.... Da må du bli undersøkt av en lege.... Hvis du har herpesutbrudd når du føder kan det føre til at babyen blir smittet.... Så det er veldig viktig at du får sjekket det.... Du må ikke være redd for å kontakte jordmor/lege... Det er få jenter her inne som ikke har plagdes i svangerskapet med noen av delene.... For min del så har jeg slitt både med sopp, herpesutbrudd og hemorider i svangerskapet... Og jeg vet at det er utrolig mange som har hatt minst en av disse plagene... Hvis du ikke finner ut av dette, gjør du deg selv en bjørnetjeneste... For plagene blir gjerne bare verre og evt kommer tilbake hvis du ikke tar noe behandling.....
Impulsiw Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Hvis du kvier deg for en underlivsundersøkelse kan du jo prøve canesten først da. Det er en krem - reseptfri - som tar en eventuell soppinfeksjon. Nå er det slik at det kan sitte mer i skjeden og da kan man bruke stikkpiller som også er reseptfrie. I og med du er gravid ville jeg spurt på apoteket. Sikkert bare en soppinfeksjon - herpes er ikke så vanlig i dag... lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Hver 6 av 10 mennesker har herper i norge nå fortiden, å det blir bare mere å mere vanlig. Så jeg ville ikke sakt at det ikke er vanlig Jobber selv som sykepleier. Å anbefaler deg på det sterkeste å ta en Gu- pga barnet. Bedre å være sikker på at det ikke er noe farlig enn at det er det Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå