Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig store planer om å lage selv. Men ser at det ikke finnes vitamintilsatt mel på markedet mer. Hvilke barnegrøter er "best"? Har hørt mye stygge rykter om Nestle' (men det er noen år siden da). Sjekket ut Hipp sine hjemmesider. Men der stod det at grøten var tilsatt 30 % sukker...

Er ikke helt sukkerhysterisk - Men er opptatt av at jenta mi ikke skal få overdose av sukker når hun ikke trenger. Jeg vet at barn (og voksne :o))liker søtt... men det får da være grenser!

Noen innspill? råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor gammel barnet ditt er, men kan jo dele mine egne erfaringer.

Vi har gitt Holle sin økologiske hirsegrøt, den er i alle fall uten sukker, og veldig sunn og god. Masse jern i hirse. Holle har flere grøter og, men de har jeg ikke prøvd. Fås på helsekostbutikk og koster jo dermed også mer enn Nestle.

Og så har vi gitt en annen nå i det siste, den er fra Hipp eller Småfolk, husker ikke helt. I alle fall er det havregrøt, og den er uten sukker. Hollegrøten er fra 4 mnd, den andre er fra 6 mnd (vi har tjuvstarta litt med den).

Jeg er også skeptisk til Nestle, er kanskje litt urettferdig siden det er 20 år siden skandalen, men synes det er kjekt å gi økologisk mat i alle fall. Både gift og sukker får de nok av etterhvert.

Jeg tenkte forresten også at jeg skulle lage alt mulig selv, men det er veldig enkelt og greit å ha sånn ferdig grøtpulver når man har en sulten unge som venter:). Så får vi se om jeg klarer å gjøre alvor av ambisjonen om å lage middag til Snuppa sjøl etterhvert.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...