Gå til innhold

ligge stilling???

Anbefalte innlegg

Skrevet

når skal du egentlig å slutte med å ligge å flatt på ryggen? har hørt med flere å de sier at de har fått beskjed om å bygge opp senga men når skal jeg egentlig begynne med det? kjenner nå at det er litt rart å ligge uansett hehe jeg har litt vondt i ryggen på sidene å sånn, også når jeg sitter litt framoverbøyd blir jeg skikkelig sliten i ryggen.... er i uke 18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jeg gått glipp av noe viktig? skal man ikke ligge på ryggen? hvorfor det?

hmm, tror nok jeg fortsetter med å ligge på ryggen jeg. man skal vell ligge slik man vil så lenge det er behagelig for deg å ligge slik...

Skrevet

Jeg er i uke 22 og ligger fremdeles litt på ryggen. Men etter en stund blir det ukomfortabelt, så da går jeg jo automatisk over i en annen sovestilling.

Skrevet

ja jeg har lest at når man ligger på ryggen kan barnet presse ned mot en nerve som gjør det ubehagelig å kan gjøre deg kvalm, men så lenge jeg ligger fint slik ligger jeg på ryggen.. :)

Skrevet

Hej. jeg har lest at det er en nerve/blodåre som kan komme i klem dersom man ligger på ryggen. Når den kommer i klem så minsker blodtilførselen til deg og man kan svime av, men man kjenner seg som regel svimmel lenge før det skjer. jeg tror ikke det er noen fare før man har blitt ganske stor.

Jeg liker også å sove på ryggen, har ikke merket noe enda. Er i uke 18.

Skrevet

Deter ca i uke 6-7 men begynner og merke ubehaget!!

Det er vondt og puste når man ligger på ryggen!

Skrevet

også var det for at blodet skulle sirkulere bedre eller noe.

Skrevet

VENA-CAVA-SYNDROM: Dette oppstår når mor ligger helt flatt på ryggen, særlig mot slutten av svangerskapet. Livmoren er da så stor at den kan trykke på hoved venen (vena cava) som fører blodet tilbake fra bena og opp til hjertet. Dette kan føre til at mor besvimer og at surstoff tilførselen til babyen blir dårligere. Heldigvis er vi slik laga at de fleste føler seg uvel før de besvimer så man får tid til å snu seg. Det aller enkleste er å legge en pute under den ene siden slik at du blir liggende litt på vippen. Alternativet er selvfølgelig sideleie med en pute under magen så det blir riktig behagelig!

Skrevet

Jeg ligger på ryggen helt til det ikke er behagelig lenger.

Deretter kommer jeg til å kjøre to dyner i sengen ;)

Ligger på siden med en dyne over meg og en dyne under magen og mellom bena. Må jeg snu meg, så drar jeg dyna over meg mellom bena og tar den andre dyna over meg. Funket flott ved forrige svangerskap.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg sluttet å puste i forrige svangerskap når jeg sov på ryggen. Det var fryktelig ubehagelig, da jeg lå lenge uten å puste. Våknet heldigvis av det, men da var jeg skikkelig dårlig og svimmel og gispet desperat etter luft. Nei, jeg unngår å sove på ryggen nå. Er i uke 23.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...