Gå til innhold

Driver å planlegger dåpen, å det er jaggu ikke lett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem skal jeg be, og hvem skal jeg ikke be, redd for å såre noen og at det skal bli kjempe dyrt..

Hva skal vi spise, snitter, koldtbord eller varmmat, lager alt selv så noe billigere enn å bestille blir det jo..

Men er det noen som har noen gode råd å komme med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt dåp selv, men en venninne hadde en kjempefin navnefest.

Hun fikk god hjelp av familie og venner til å lage koldtbord. De lagte gode spennende salater og hadde også litt reker og karbonader.

Etterpå ble det mye ferdigdesserter (sjokoladepudding, gelè). Lite kaker.

Veldig enkelt, men så godt:)

Skrevet

Hei!

Hehe, jeg måtte nesten svare deg ettersom jenta mi også heter Mina :-D

Vi hadde dåp i helga vi, og det gikk da greit. Vi ordna lokale vi da der de lagde og serverte maten. Men det ble faktisk ganske rimelig, for vi betalte kun for maten pr.pers og den var rimelig der. Ikke noe for lokale eller servering.

Men ang. planlegging..var drittlei jeg også mot slutten ja!!

Men vi gjorde det enkelt, hadde 21 stk. Vi ba våre søsken, og jentas besteforeldre og oldeforeldre + faddere da. Hadde 4 faddere. Ikke noe tanter av oss eller noe. For da følte jeg at jeg plutselig bevegde meg ut på 'farlig farvann' :P At noen sikkert ble sure osv.

Familiene våre er veldig splitta, der ingen foreldre fortsatt er sammen. Så for å ikke skape sure miner under middagen, så ordna jeg bordkort og satte utover. Slik at riktig folk ble plassert;)

Vi kjøpte småflasker, og det ble dyrt!! Så om du ikke har noe imot det, så vil jeg anbefale store flasker. Greit nok at små flasker ser bedre ut. Men det blir ganske rimeligere med store:)

Lykke til!=)

Skrevet

Vi hadde spekemat som forrett og gryterett til middag. Dessert var vaniljeis og hermetisert fersken. Etter det var det kaker og kaffe.

Vi var 30 stk. Hadde det hjemme med mamma i partytelt nå i juli. En kjempefin dag:)

Vi ba tanter og onkler, mine tanter og onkler. oldeforeldre, faddere, noen søskenbarn av meg. (Alt fra min familie siden hans familie er JV)

Lykke til.

Skrevet

syntes jeg har vært ganske flink til nå. Ber bare de aller nærmeste i familien og faddere, blir tisammen 19 atk, men vet at det blir noen avslag, men da har jeg bedt dem uansett. siden hele familien er full av kokker og kantine folk, lager vi mat og kaker selv, samboeren min jobber på et sånn sted hvor de kjører ut pålegg, frukt og grønt til kantiner så vi får billige råvarer, takk for tips om store flasker

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi velger å invitere både venner og familie. Blir knapt 40 om alle kommer .. men det er inklusive barn. til gjengjeld lager vi en billig gryterett. I innbydelsen skriver vi "enkel middag" serverer brød til.

Vi dropper alkoholen for å spare penger.

Ingen forrett, vet ikke om det blir dessert eller bare kaker.

Skrevet

Vi skal ha dåp i november så driver med planleggingen nå.

Jeg får med meg mamma og "svigermor" (jeg og bf bor ikke sammen) til å lage en enkel pastarett som er kjempe god - serverer vi med godt brød og salat. Ellers ber jeg ulike fam. medlemmer stille med div til kakebord.

I forhold til dette med ant. mennesker så er jeg ikke helt sikker på hvor mange vi blir enda. Jeg er veldig knyttet til mine tanter/onkler, fettere/kusiner da vi alle er vokst opp i nærheten av hverandre pg har vært mye sammen. Jeg er og eldstemann i flokken og den første av "barna" i familien til å få barn så det er veldig stas for hele gjengen. Derfor inviteres alle tanter/onkler, fettere/kusiner, også mamma,pappa,broren min med kjæreste, noen venner av meg , fra pappaen side blir det han, moren hans,faren hans,broren hans og så er jeg litt usikker på hvor mange andre. får avklart det i løpet av uken - de bor så veldig langt unna så litt usikkert hvordan det blir. Men et par kusiner som bor i oslo området kommer vel hvertfall. Regner med at vi blir en 25-35 stk. Så har funnet et rimelig lokale som er kjemoe trivelig:)

blir så fint atte:) (hvis jeg bare blir ferdig å planlegge,lage og sende ut inbydelser så....hehe)

Skrevet

Se på www.daapssiden.no mange gode tips.

Vi inviterer bare besteforeldre og tanter/onkler, tar dem med ut og spiser middag og så blir det kaffe og kaker hos mine foreldre etterpå.

Skrevet

hei!

Vi hadde bare nærmeste familie til middagen men til kaffen fikkresten av slekta og gode naboer og venner også komme...

Vi hadde dåpen i påske tia så da var påskeskinken en god og billig løsning...

Pyntet og dekte på bordet kvelden før og poteter skrellet vi kvelden før.. tanten til samboeren kokte de og varmet opp skinken før vi kom hjem fra kirken

hadde iskaker til dessert

synes det ikke var så dyrt og absolutt ikke mye stress...

Skrevet

Vi skal ha dåp neste helg :) Det som jeg synes er vanskeligst er å finne ut hvem vi skal invitere.... Jeg har stor familie, noen har jeg mer kontakt med enn andre. Med stor sannsynlighet for sure miner har jeg invitert de jeg har lysst til å invitere, når det er snakk om mine onkler og tanter. Jeg er dritt lei av "pliktinvitasjoner"! Ellers så inviterer vi våre foreldre, søsken m/barn og besteforeldre.

Når det gjelder maten så bestiller vi koldtbord og lager noe ekstra tilbehør selv. Det blir kaker til dessert, disse er satt ut på "anbud" :)

Lokale leier vi, da vi blir nærmere 30 stk.

Enkelt og greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...