Gå til innhold

ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som de aller fleste her inne har vært på flere undersøkelser enn det "obligatoriske".

Jeg er usikker på om vi skal ta en privat UL, eller ikke- hva kan man se så sent i svangerskapet? Føler man seg mer betrygget på at ting er i orden der inne?

Jeg får stadig høre at magen min er veeeldig stor til at jeg har termin ca 20. nov, og blir selvfølgelig litt urolig over dette.

(Jeg ligger helt i toppen av "feltet" på undersøkelsesskjemaet, har lagt på meg 9 kg totalt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har vært til ultalyd sent i svangerskapet her?

Skrevet

joda var senest i forrig-uka. uke 37 + 5

de ser jo selfølgelig størrelsen på beybisen da, mengde fostervann , blodgjennomstrømming gjennom navlestrengen, hjertet og pustinga..

syns det er betryggende og ha vært på mange UL så skjønner godt hvis du vil ta en til..

Skrevet

jo jeg var på UL i forrige uke. Var i uke 34 men gutten var uke 36 størrelse :) stor gutt! De kan se navlestrengen og gjennomstrømningen. Se om det er nok fostervann, hjertet osv. Det er klart betryggende å vite at det er i orden der inne. Men når jeg var på 3D ul i uke 22 så han etter om barnet hadde hareskår, brokk osv. Men alt var fint. Jeg har ikke betalt for noen privat UL. Synes ikke det er nødvendig når jeg kjenner det sparker friskt. Men det er jo forskjell på hva man prioriterer da.... lykke til :)

Skrevet

Jeg var på ultralyd i dag, er 34 uker. Grunnen til at jeg har hatt flere ultralyder enn den obligatoriske er at min fastlege er gynekolog og bruker ul for å sjekke at alt er ok i stedet for å bare sjekke hjertelyd. Fikk vite størrelse og vekt på baby, at lungene er ferdigutviklet allerede, og at hjertet slår normalt. Fikk vite at babyen min ligger 12% over snittet og ser frisk og rask ut, og at dersom utviklingen fortsetter slik vil fødselsvekt ligge rundt 4kg. Og fikk nok en gang bekreftet at det er en jente i magen,kjønnet var svært tydelig på ul i dag så det var ikke noen tvil. Jeg ser ul bare på en liten skjerm så er ikke super tydelig, men ser helt klart hvordan babyen har utviklet seg siden siste kontroll. Hvordan det er med annen privat ultralyd og hvor tydelig man kan se ting vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...