Gå til innhold

dere som har jentebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 5 måneder gammel jente, har smort hun siden dag en i rompa etter vask under bleieskift. hun blir lett sår om hun ikke smøres!

men... jeg synes liksom det "klumper" seg "inni der framme", å det er jo ikke barebare å vaske der heller, noe fuktighet skal det jo være.

hvordan gjør dere andre det?

nei, jeg kommer IKKE til å slutte å smøre, fordi om noen sikekrt kommer til å si det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg bader tulla hver kveld så det hjelper nok. Før jeg begynte med det var også tulla slik når jeg smørte henne..

Skrevet

Hva med å bruke babyolje?

Natusan sin babyolje med aloe vera bruker jeg, hun er aldri sår eller "klumpete" :)

Jeg bruker aldri salve el krem av noe slag, trenger ikke :)

Ellers vasker jeg ikke så mye der framme jeg heller, bare tørker litt med en myk myk klut.

Skrevet

vi bader også hver kveld, det er litt bedre å skylle med vann enn å gnikke det bort synes jeg:) må bare si det selv om du ikke vil høre det; vi smurte snuppa hver dag før, med stellesalve eller potetmel. hun ble lett sår. men ble litt sløv på det ei lita vending, og da ble hun plutselig helt fin! hun som hadde vært litt sår hele tiden.. vi vasker henne nedentil med en fuktig klut og lar henne lufttørke:)

Skrevet

om det er det kvitt det du mener klumper seg "inni der framme" skal ikke du vaske det vekk,?. Jeg sjekker kun der fremme når hun har besjet og vasker om det er avføring.( men nå kan det jo hende jeg har misforstått) vi bruker bare vann og olje

hva er det du smører meg.?

Jeg bruker aselli sårsalve, den virker bra

Skrevet

Jeg lar snuppa mi ligge lenge naken på stellebordet og få lufte seg litt.

Lar henne ofte få ligge naken på badgulvet når jeg selv dusjer, sitter på do eller sorterer og bretter klær. Det elsker hun. Du kan jo også bytte bleiemerke kanskje? Jenta mi ble über-sår av libero, men av cien sine har hun ikke vært rød en eneste gang.

Skrevet

Synes det blir for mye gnikking på huden for å få vekk sinksalve. Men det har aldri klumpet seg med salve foran... kun i hudfoldene. Synes da at salven virker mot sin hensikt.

Vi bruker sebamed sin stellekrem når det er nødvendig, og veldig mye lufttørking. Regner med at du har prøvd å slutte med smøring siden det ikke hjelper.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi vasker henne litt fordiktig dersom det samler seg krem.

Vi har god erfaring med stoff bleier på natt og noe når vi er hjemme for å unngå sår rumpe. Vi har brettebleier med ullbukse som gjør at det puster. Brettebleier koster jo nesten ingenting, og sover hun natten gjennom så trenger du bare en ullbukse så da blir det jo billig.

Du kan vaske bleiene sammen f.eks håndklær dersom du ikke bruker dem på fultid ;)

Skrevet

Jeg smører også litt ved hvert bleieskift. Jeg har gått over til en salve som heter Talc-salve som jeg har kjøpt på apoteket, den er så mild at den trygt kan spises:) Jeg synes det klumper seg mye mindre der fremme av denhne salven enn det har gjort av de salvene jeg har brukt tidligere. Jeg vasker bare såvidt der fremme og fjerner det forsiktig med en klut med vann og badeolje på dersom det er klumper av salve eller bæsj der.

Jeg lar henne også ligge og lufte seg litt hver dag, hun ligger med stumoen bar og koser seg på gulvet mens jeg dusjer. Det blir ofte litt gris, men det er det verdt, både fordi hun får masse luft på rompa og fordi hun elsker å sprelle naken. Jeg legger et hånkle på et tisselaken for minst mulig gris på badet:)

Jenta mi er nesten aldri sår lenger etter at jeg byttet salve og begynte å lufte godt hver dag.

Jeg må forresten også ligge langt unna pampers, for da blir hun sår med en gang. Libero går derimot fint.

Skrevet

Et lite tips: Salve vaskes lettest av med babyolje, trenger ikke vann og trenger ikke 'gnukke'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...