Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Ser de har "super nova" sin på tilbud til 999 kr nå og lurer på om dette er noe vi måååååå ha med en gang?? Beybisen skal sove på vårt rom først og når den får eget rom er dette vegg-i-vegg med vårt... Takk for svar =)
Fløffy Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Man MÅ ikke - og det kommer litt an på om du har stort hus eller liten leilighet. Vi synes det var godt å ha når vi satt litt langt unna babbisen da hun begynte å sove på kvelden i egen seng. Har brukt det en del på turer/fester etterhvert. Men i begynnelsen blir jo babbisen med overalt og sover overalt, så da trenger man det gjerne ikke. Håper du ble klokere...
trulletrollemor Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Vi har vært helt avhengige av vår babycall. Selv om vi om natten ikke har noen problemer med å høre barnet, så har den vært MYE i bruk ved soving på dagtid (vogna på verandaen med babycall ved siden av), om kvelden hvis vi har sett på TV f.eks, hos svigerforeldrene mine hvor stua er laaangt fra soverommet. Hvis du tar en kafetur og lar vogna står utenfor vinduet er det veldig kjekt å ha babycall til å varsle når babyen våkner... Og vi bruker den enda til vår førstefødte, han er 2 år og 8 mnd. Vi har den på om kvelden før vi legger oss selv. Greit å ha når TV-lyden er på i stua, men strengt tatt ikke nødvendig lenger -- han roper høyt nok hvis han absolutt vil ha ta i oss nå.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 ja ble klokere - thanks.. må jo ha etterhvert da sikkert så da kan man jo likegodt kjøpe det nå.. vet du noe om den fra nova sin??? de har jo billigere på elkjøp og sånn men vet ikke hva som er bra...
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 super nova sin er veldig sikker på frekvensene.. andre har lettere for å "hoppe av" er vel flere ting som gjør super nova sin bedre, har hørt om en test på babycall's, men vet ikke hvor den ligger hen. super nova 07 kom best ut iallefall..
Fløffy Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Vi kjøpte en billig en på Clas Ohlsson til førstemann, men da fikk vi inn noe som hørtes ut som engelskmenn som jobbet i baggasjen på en eller annen flyplass, samt at vi fikk inn andre barn i området som gråt. Sørg for MANGE kanaler og GOD REKKEVIDDE!! Vet ikke noe om super nova. Vi har kjøpt Doro, men har ikke prøvd den enda.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 DET hørtes jo ut som god kveldsunderholdning =) *LER!!*
Trixie skal ha nr. 2 Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 KOmmer sikkert an på hvor man bor, men jeg har hørt så innmari mye bra om babycall fra Clas Ohlsson. De koster nesten ingenting, begge kan både lades og gå på batteri og de har kjempegod rekkevidde. Hvis man ikke bor tett i tett med en haug med naboer, så tror jeg de er veldig bra. Noen med andre erfaringer?? Er vel kjekt å ha hvis barnet sover ute også vel?
Tigermor. Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Kjøpte en babycall fra clas ohlson for 4år siden og den funket greit nok, var ikke helt super og den delen uten lader supte batteri Kostet bare 199,- Men nå har de fått inn en annen type som virker mye bedre til kr 398,- Den nye typen på clas ohlson selger de også hos Lady og Landstrykeren som har annonse en plass på sida her, og der omtaler de babycallen som "testvinner"! Har ei venninde med termin 2mnd før meg og hun har kjøpt babycall fra clas ohlson, så om den er så bra som reklamen tilsier skal jeg også kjøpe en =)
Dina1 Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Vi har kjøpt Nova sin, og den ble sett på som en testvinner. Trur dem hadde testa den i TV 2 eller no sånt. Eg ville aldri tort å kjøpt sånt sikkerhetsutstyr billig, da bruke eg heller litt mer penga på det å litt mindre på andre ting som e av mindre verdi. Men det e jo veldig individuelt da.... Med mi første så kjøpte eg åsså en som va ganske dyr(men ikke av de dyreste) å den tok åsså inn hummer og kanari - gikk overhodet ikke an å stole på den. Trur det va en av Brio sine modella... Vanskelig det der... Lykke til med valget ditt!!
mamma til s@lma Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Det er virkelig få ting som man MÅ HA dag en, men selvfølgelig en god del som er greit å ha, når man bare ser på dagens utvalg av babyutstyr. Alt må jo vurderes etter behov og økonomi, har du råd til babycall and føler deg tryggere det, så kjøp det da. Jeg venter førstemann, bor i en ganske stor leilighet , ikke hus da, men har ikke tenkt å skaffe meg babycall. Ikke noe som jeg må ha synes jeg, pluss at 1000-lapp , selv når det er på tilbud, kan brukes til myye annet som virkelig trengs, spesielt når lønn er blitt redusert på grunn av permisjon, i motsatte til regninger og utgifter. Men det er selvsagt vurderingssak, har du lyst på babycall, eller kommer du til å trenge det på sikt, og har råd til det, så er det å kjøpe.
*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Vi må ha babycall. Stort hus. Tenkte bare å nevne at TOP COM sin ble best i test på TV2 for noen uker siden. Koster 350,- på Claes Olsson. Blå og hvit i fargen.
saray Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 har 2 barn fra før ogikke brukt babycall til dem.man hørte babyen fra andre til første etasje likevel.men denne gangen har jeg kjøpt infrarød kamera og tv til å montere på sengen til babyen,for med 2 bråkete storebrødre kan det kansje bli vanskligere å høre babyen gråte.
Birgitte82 Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 I foreldre og barn #05 2006 var clas ohlsons babycall testens taper! der står det at den ikke har kontaktindikator( noe jeg ser på som ganske viktig), bare to kanaler, dårlig rekkevidde, tåler dårlig forstyrrelser fra andre radiobølger og at mikrofonen har svært dårlig følsomhet for lyder fra barnet.. denne er hvit og lys blå.. veit ikke om det er akkurat den dere nevner her da men..høres ihvertfall ikke helt bra ut det her da! Best i test var topcom med doro på tett annenplass.. men disse har visst ikke batteri til babyenheten, noe som var litt viktig for vår del. vi valgte å kjøpe en fra Phillips på elkjøp(phillips SCD487). den har noe de kaller digitalt DECT(?)-teknologi som gjør at det ikke kommer noen interferens fra andre trådløse apparater, begge enhetene kan brukes både med batteri og støpsel, kontaktindikator, stillbart volum og sensibilitet+ noen litt mindre viktige gadgets som nattlys og "parents talkback" som gjør at man kan snakke med babyen gjennom foreldreenheten+++... tror den skal være bra ihvertfall.. kosta litt da..tror vi betalte 1300 for den..men man kan jo alltids selge den når man ikke trenger den lengre! hehe.. ble "en smuuule" langt det her..
Ioren Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Vi "må" nok ikke, men kommer til å kjøpe den fra Clas Ohlsson til vi evt skal sitte ute, eller hvis vi er hos svigers, de har mye større hus enn oss og rommet "vårt" ligger sånn at det høres veldig lite hvis vi sitter i stua...
Birgitte82 Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 okey! så C O selger topcom nå altså.. er jo ett og 1/2 år siden den testen i f&b og da var det en annen type som stod under clas o.. hvit og blå den også
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/husoghjem/utstyr/article625214.ece?sortfield=value4 vi har kjøpt doro sin m to "foreldre-enheter", disse går på batteri, så kan bruke den ene i vogna om vogna skal stå ute på balkongen f.x. ... kjøpte den på elkjøp.no til 599 (koster 799 på baby-shop)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå