Gå til innhold

Helsekort for gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt på helsekortet mitt i går, og der det står om alkohol og røyking så har legen min krysset: Alkohol, aldri. Røyk, av og til.

Gjelder det somstår der under graviditeten, eller før? Eller under og før? Jeg røyka før jeg ble gravid, men har nå selfølgelig sluttet. Og da vil jeg heller ikke ha på helsekortet at jeg røyker av og til da jeg ikke gjør det.

Kanskje litt snål jeg:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsekortet gjelder for graviditeten. Det betyr at ut fra ditt Helsekort så røyker du av og til. Bare stryk det ut og kryss av riktig du;-)

Jeg var også litt forvirret ang dette forrige gang jeg gikk gravid.. jeg krysset av for at jeg drakk alkohol av og til - men det var jo selvfølelig FØR graviditeten.

Skrevet

Fyfader, frekke frekke legen! Hehe.. Det var ho som kryssa for meg.. Kryssa du selv? Hehehe! Synes liksom det er litt merkelig at de skal vite om vi drikker alkohol før graviditeten? HIhi.

Takk for svar:)

Langt på vei du da? :)

Skrevet

Ja jeg krysset av selv på den første konsultasjonen husker jeg:-)

...og så endret legen det da hun så hva jeg hadde skrevet.

Jeg er 17 uker på vei i dag faktisk:-)

Og du?

Skrevet

Jeg tentke jeg skulle krysse av for aldri, men synes det kanskje ser litt teit ut av det er to kryss:P

Oj! Da er nok vi ganske likt på vei:) Når har du termin da? Jeg har foreløpig termin 9 mars, men skal på ultrakyd om en uke, så vi får se.) Blir spennende:)

Skrevet

Gøy! Jeg har termin 13 mars! Ultralyd om to uker. Har hatt en tidlig ultralyd(trodde jeg gikk med tvillinger), men gleder meg veldig til den ordinære:-)

Lykke til da!

Skrevet

det skrev han faen meg på mitt også....

sa jeg både drakk og røyka før jeg ble gravid men han kryssa av for alkohol aldri,røyk avogtil..

jeg slutta da jeg ble gravid...

Skrevet

Jeg har vært på en ultralyd jeg også,i uke 7 pga blødninger:) Heldigvis var alt i orden. Vet du forresten om de pleier å fortelle om kjønnet (hvis de ser det) på den ordinære ultralyden? Vi ville ikke vite det sist, men nå så tror jeg nok jeg vil:)

Lykke til du også!

Skrevet

Om de sier noe om kjønn er nok veldig individuelt. Min erfaring er at de ikke sier noe uoppfordret, men at de er velvillige til å lete dersom du spør:-)

Vi tror vi så en tissetass på den første ultralyden.. trodde det var litt for tidlig(i uke 12), men gynekologoen var også enig i at det så ut som en liten gutt:-)

Da får vi i såfall en av hver.

Skrevet

Stryk det ut!

Skrevet

Oj, det var tidlig:)) Så spennende da, hihi. Jeg har ingen følelse denne gangen, hadde en veldig guttefølelse sist, frem til siste måneden. Ut kom en jente:) Jeg spør jeg, om de kan se noe:)

Og Kine og Marcus, jeg skal også stryke det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...