Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke noe ekspert, men hvis man føler seg konstant trett, søvnproblemer,føler seg matt/ tung i kroppen, ikke noe tiltakslyst, orker ikke engasjere seg, blir irritabel, slutter å gjøre det man syns er gøy, koselig osv, så er man vel utbrent. Mye av de samme symptomer som depresjon tror jeg.

Skrevet

Hva er så forskjellen på depresjon og utbrent?

Orker ikke å legge ut om meg selv....Vil bare vite...

Kan man se sånt selv eller er det andre som merker det før en selv?

Skrevet

utbrent er en defisjon på flere lideleser. Mange bruker utbrent og det har til tider vært en folkesykdom. Det kan dreie seg om jobb,stress,og at man ikke takler sin egn hverdag. Kanskje det hadde vært lurt å ta en prat med legen din? Lykke til!

Skrevet

Tror man merker det godt selv, hvis man er utbrent eller deprimert.. Hvis man har noen av de symptomene som jeg nevnte..

Skrevet

Utbrenthet kan føre til depresjon, ikke omvendt, såvidt jeg vet. En forskjell på utbrenthet og depresjon er at en utbrent kan ha lyst til å gjøre ting, men ikke orker, mens en deprimetr ofte kan mangle lyst til å gjøre noe som helst. Utbrenthet kan oppstå feks dersom man over tid har stått på mer enn kroppen tåler, feks jobbet formye eller tatt for mye ansvar for folk rundt en, og samtidig ikke lyttet til kroppens signaler om behov for hvile. En muskel skal både være aktiv og passiv, den trenger begge deler, og hvis man har latt alle sine nmuskler være for mye aktive og for lite passive over lengre tid kan det ende med at kroppen er konstant anspent og man mister evnen til å hvile og lade opp kroppen på nytt. Dette fører feks til søvnløshet, man er konstant sliten og klarer ikke slappe av, dermed blir man deppa og mister alt av overskudd og livsglede. Måter å komme ut av dette på kan feks være yoga eller ulike former for kroppsterapi. Ofte er det vanskelig selv å forstå at man er utbrent og/eller deprimert hvis man ikke har opplevd det før, men dersom man feks isolerer seg og føler seg på felgen er det et tegn!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...