Gå til innhold

Nervøse "rykninger", tics..? (samme som psykisk helse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, det her syns jeg er skikkelig vanskelig og flaut.

Har slitt mye med angst og nerver og i det siste har jeg begynt å snufse, puste fort ut, akuurat som når man snøfter av noe, kan høres litt ut som om jeg ler av noe.... Klarer ikke la være, så det er høyst ufrivillig. Herregud, jeg vet jo at andre må høre det også, selv om jeg liksom kamuflerer det med å liksom le litt.

Er akkurat som om det er en måte å få ut litt innvendig stress, det blir verre når jeg er urolig.

Sliter egentlig mye med indre uro, går på antidepressiva, og har det LITT bedre nå, men absolutt ikke bra og burde vel komme meg til legen igjen. Gruer meg bare veldig, er så tøft å ta tak i dette her.

Er det noen som skjønner seg på den ufrivillige "snufsinga" mi? Som har opplevd noe lignende selv? Kan huske at jeg har hatt et par sånne perioder tidligere også, t.o.m. da jeg var liten. Men det har aldri vart i mer enn noen mnd.

Wæ. Det her er skikkelig pinlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel en høyst normal reaksjon, etter den situasjonen du er i.

folk reagerer med forskjellige typer ticks,

noen knyter hendene, noen biter tenner, noen knyter rompeballene, noen må slikke på leppene, noen må riste på hodet osv osv.

og som du erfarer nå, jo mer fokusert du blir på det, jo verre blir det, og jo verre "smerte" erfarer du om du prøver å holde igjen..

kanskje du burde prøve deg på noen avspenningsøvelser?

ta deg et varmt karbad, hør på rolig musikk, les en bok, slappe helt av, fokusere på pusten din..

og IKKE bli irritert om du er nødt til å tickse litt, for da kommer du inn i den onde sirkelen igjen.

ikke tenk at det er pinlig, de fleste får faktisk sånne stressymptomer fra tid til annen, noen legger merke til det selv, andre ikke! :)

Skrevet

Tusen takk for et trøstende svar! Psyken og kroppen har noen merkelige måter å "løse" ting på, det er ihvertfall sikkert. Men det var godt å høre at jeg ikke er GAL:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...