Gå til innhold

Nå er du jammen blitt STOR!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gravide er jo noen følsomme håpløse damer... men, er det flere enn meg som ikke synes det er noe særlig kjekt å høre hvor utrolig stor jeg er blitt? Eller hvor tjukk jeg er blitt?!!? (har lagt på meg 15 kg og er igrunnen ganske glad det ikke er 30 som sist..)

Føler meg som en teit dust, men jeg blir faktisk ikke noe glad for å høre sånt. Kan de ikke bare si at vi ser bra ut, eller noe sånt?

Flere som tenker som jeg, eller er jeg på bærtur...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke bry deg:=) Jeg har fått høre hvor stor/hvor liten osv jeg er... Øyet som ser liksom. Noen syns jeg er diger, andre syns ikke jegs er fødeklar ut.

La ut nytt bilde i dag 41+1 og da kan du se ei som er stor;)

Skrevet

Mange tenker nok slik... Jeg gjør ikke det denne gangen!

Da jeg gikk med førstemann hørte jeg stadigvekk jeg var stor.kommentaren "er du sikker på at det ikke er to der inne" ble jeg godt kjent med.

Nå er jeg 29 fullgåtte, og er faktisk STØRRE nå enn da jeg gikk med førstemann. større nå, enn da jeg var 3 uker på overtid med han.... Joda, føler meg jo stor...men jeg er ikke bekymret :-) Hører vitser om tvillinger og trillinger, familie som nekter stole på ultralydenes avgjørelse om at det bare er en... ja det er litt slitsomt. Men sier de til meg "å herregud du er gedigen" så sier/tenker jeg bare at " ja herregud, jeg ser ut som en hvalross" og ler av det. for jeg er faktisk stor nå... faktisk veldig stor, Men jeg bærer jo på et lite mirakel, å trenger han ekstra plass får han bare ta det ;-)

Jeg har selv gått opp mindre nå enn med nummer en, så rart at jeg ser større ut, men nå gjør jeg nå det ;-)

vær stolt over magen din. Det er jo tross alt baby i den ;-)

Skrevet

Jeg gikk også opp 15 kg. Hvorfor MÅ sånt bemerkes?? De fleste har vel litt komplekser rundt dette når de er gravide. Husker veldig godt noen kommentarer;

-tror du har lagt på deg litt bak også jeg

-ser det på ansiktet ditt at du har lagt på deg

Og når jeg gikk ned igjen.... litt vel mye. Så begynte folk å diskutere hvorvidt jeg var tynn, middels eller stor før jeg ble gravid. Mens jeg var tilstede... For en person som er litt vel fiksert på vekt, så er ikke dette så veldig gøy...!

Skrevet

Vel, jeg synes faktisk magen din ser fin og passe ut! :)

Lykke til med de siste dagene!

Skrevet

:)

Takk for svar. Jo, jeg er stolt av magen min, men blir brydd og usikker når folk skal sette meg i en bås som stor/tykk/diger. Merker at jeg gruer meg litt for å gå ut og treffe folk pga alle kommentarene. Jeg har stor mage, og hadde det sist også så tvillingkommentaren kjenner jeg også godt til.

Huff, jeg får ta meg sammen og smile og si meg enig i at jeg er stor.

Vil heller være fin enn stor da. ;)

Skrevet

Ja, eller kommentarer som:

- "oi, nå har du lagt på deg bra i ansiktet..."

- "hva sier Marius, ( minstemann på 2 år), til att mamma

er blitt så tjukk da..."

Skrevet

hva sier at man ikke er fin som stor?

har venner som sier så stor og flott du ser ut, og det er jo koselige kommentarer ;-)

visst er du fin :-) men du er gravid også ;-) så å være stor følger med :-D

Skrevet

FY! Det var ikke pent sagt!

Huff, jeg klarte ikke dy meg en gang da jeg fikk høre at jeg var blitt tjukk. (altså ingen damer vil bli kalt tjukk vil de vel??) - jeg sa at vedkommende var blitt riktig så rynkete. Det var hun også. En natrulig konsekvens av å bli eldre - som det er en naturlig konsekvens for gravide å få et litt endret utseende for en stund.

Men, ellers så prøver jeg å bare smile og riste det av meg da...

Skrevet

He he he, ja jeg blir IKKE lei meg når folk sier sånn, mere sjokkert over hva folk får seg til å si.

Jeg gjør ingeting spesilet for å legge på meg nå, og ingenting spesielt for å IKKE legge på meg... Så det som kommer får komme :-)

Noen ganger, ( ser an folket litt da..) når noen sier: "oi, nå er du blitt tjukk ja", så svarre jeg: "ja, lige måde"

:-)

Skrevet

Enig, jeg er kun ca. 22 uker og stor - rundt magen.

Har lagt på meg kun mellom ett og to kg- jeg bare legger på meg lite, har nok fra før..

Vel, da ligger barnet slik at magen blir stor, og slik er det bare. Men det er klart det irriterer at mange plutselig tar seg lov til å snakke om kroppen min, og da tenker jeg ikke på nære venner, familie ol.

Heldigvis har ingen sagt jeg er blitt tykk.

DA hadde de virkelig vært "over streken".

Eller hvis de begynner å ta på meg...

Hev deg over de og vær stolt!

Skrevet

Jeg har hele svangerskapet følt, og fått høre, at magen er så liten. Så når magen endelig vokser, skal alle reagere!! En veninne av min mamma sa endag at: "Oj, du skal få tungt å bære, du har lenge igjen!!" Synes ikke 80 dager er så lenge jeg,men ;)

Skrevet

Jeg er 10 uker på vei med mitt tredje barn og jeg er monsterstor alleredet!!! Jeg er like stor nå som jeg var med nr en da jeg var 6-7 mnd på vei. Det skal sies at det er nr tre på 3½ år, så det er sikkert en forklaring på det men alikavel.

Med nr to ble jeg også tidlig stor, og større og større ble jeg, så jeg regner med det samme denne gang:o) I de to foregående sv.skap la jeg på meg 25 kg hver gang, det viste seg egenlig ikke så mye på resten av kroppen annet enn magen (la seg vel jevnt) og jeg er ei lita jente!!!

Folk på jobben kaller meg bolla nå, og syns jeg er en kuriositet som har så stor mage når jeg ikke er lenger på vei,-det er ok for nå, men om 4-5 uker så kan jeg tenke meg at det ikke er fullt så festelig lenger... .

Skrevet

Gosj , jeg er så dritt lei av at magen er sånn og sånn ...

Har så lyst til å ta tak i valkene til de som komenterer og si takk det samme ...

Skrevet

Jeg ville nå heller hørt at jeg er stor, enn de kommentarene som jeg får: "om at de tror at jeg har mistet, for jeg blir jo ikke større", eller: "det er sikkert noe galt med babyen siden den ikke vokser, har jordmor sjekket deg godt nok da..."

HALLO, jeg blir jo livredd da... Vet jo selv at magen vokser som den skal, bare at jeg er så slank og veltrent at magen/livmora holder seg inne ved ryggen =) =) =)

Skrevet

Uff Lalla, jeg bare skjønner ikke hva folk får seg til å si. Det er da lov til å tenke før man snakker, selv om personen foran deg er gravid....

Skrevet

Jeg tar meg nær av hvis folk bruker ordet tykk. Graviditet har ingenting med å være tykk i det hele tatt.

Men at folk sier stor er helt greit... Vi blir jo større...?

Jeg sier det om andre gravide selv jeg. Hva skal man ellers si?

Skrevet

Hei Lalla.

Det var da voldsomt ubetenksomt. Det er jo stor forskjell på oss. Noen har mager "inni", og andre "utenpå". Synes uansett at det er hyggeligere med positivt ladede ord som ikke setter noen i stor eller liten bås. Bedre med så flott du er, eller så fin du ser ut. Mange gode adjektiver som ikke har så mange andre assosiasjoner.

Nei, vi får være tykkhudede og ikke bry oss. Folk vil vel bare gi komplimenter selv om det av og til føles mer som definisjoner eller kommentarer. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...