Gå til innhold

Hvor hyppig går dere til kontroll til lege/jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på helsekortet mitt.

Er nå i uke 38, og sist jeg var til kontroll var 3.sept.

Skal ikke til ny kontroll før 9.okt.

Er ikke dette egentlig lenge mellom, så langt uti svangerskapet?

Trodde man økte på med kontroller mot slutten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uke 41 her og har de siste 3 ukene vært 1 gang pr uke.

Skrevet

...ja, det var mer som jeg forventet det....

:-)

Skrevet

Fram til uke 36 er det vanlig å gå en gang i mnd, etter det skal man gå hver 14.dg og etter uke 38 en gang i uka. Det er det som er vanlig, men det varierer fra lege til lege

Skrevet

Spurte legen min om det sist, og han sa at så lenge jeg føler meg fin og kjenner bevegelser var det ikke nødvendig å komme hver 14. dag mot slutten (er nå uke 36/37) Men han sa også at jeg bare skulle ta kontakt hvis det var noe. Er andregangsfødende, da. Første gang gikk jeg hver 14. dag-

Skrevet

Visste det var noe rart med disse kontrollene min..jaja..godt alt er bra, og jeg er 3.gangs fødende..men hadde ikke likt det om dette var 1. gang.

Skrevet

glemte og skrive at: jeg har øket. før var det en gang i mnd.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å gå hver 14. dag i nest siste og hver uke i siste måned. Greit med tett oppfølging, syns jeg :-)

Skrevet

Jeg er straks i min 32 uke og har gått hver 14. dag de siste 6 ukene. Hatt et, fysisk sett problemfritt svangerskap. Normale verdier, BT og alt. Men er psykiske årsaker til at jeg går så ofte. Jordmora synes vel det er viktig at jeg får tett oppfølging og jeg synes også det er trygt og bra! Alle svangerskap er jo så forskjellige, så vi har forskjellig behov for oppfølging!

Skrevet

jeg går hver 14. dag jeg også..har gjort det lenge..trur det er vanlig her jeg bor. Syntes det er greit også å få hørt hjertelyden å se om magen har vokst osv...så ofte..så føler jeg meg mer trygg. Igår var jordmor på besøk å vi så på dvd om hjemmefødsel,åsså hadde hun strikket en liten lue til babyn min. Snillt.

Skrevet

er i uke 32 og jeg går hver 3 uke..

Skrevet

hittill har jeg gått 1 gang i mnd, nå skal jeg tilbake til ons og da er det 3 uker siden sist....jeg er i uke 32.....og begynner å gå hver 14 dag fra uke 37 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...