Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Hei. Sønnen min på 2 1/2 mnd har siden fødselen hatt en favorittside å ligge på. Vi har prøvd masse og forandre på det ,men han legger seg tilbake. Har blitt ganske flat på den ene siden bak. har hørt at det skal gå tilbake igjen. Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Sønnen vår hadde og favorittside. på tre mnd kontrollen fikk vi henvisning til fysio som deretter henviste oss til manuell terapeut. Etter en time hos terapeut var favorittsiden borte. Sa plopp i nakken, mest sannsynlig hatt en låsning. Måtte fremdeels lokke han til den andre siden, mye vane som gjorde at han fremdeles snudde litt. Nå er han 8 mnd, og vi ser at det han begynt å jevne seg bittelitt. Blant annet har han nå fått hår på feilsida si!
VinterSol+2 Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 i følge vår fysioterapeut, vil hodet rette seg mer og mer, og ved 18mnd-alder, vil de verste skeivhetene være borte. jeg skal likevel oppsøke en manuellterapeut også med vesla mi, fordi jeg tror hun har en låsning i nakken. Dersom barnet ditt begynner å kompensere, feks med å bruke mest den ene armen el, så skal du se faresignalene. Men det er ikke farlig å være litt skeiv. det er dersom barnet ikke klarer å lene hodet mot den andre siden at du skal være mer obs. Vesla mi er HELT skeiv hun, og ble likevel friskmeldt av fysio..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 tusen takk for svar. Nå ble jeg litt mindre bekymret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå