Gå til innhold

Sammenheng mellom høyt SF-mål og seteleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke da jeg var 27+6 var jeg hos jordmor og fikk målt SF til 30cm, det er over det skraverte feltet på skjemaet! Barnet ligger også i seteleie (sitter på rompa) og stanger ofte oppi ribbebuen min, særlig om kveldene, kjennes ut som han strekker seg skikkelig ut inni dær! Kan seteleie ha sammenhenge med det store SFmålet eller bør jeg frykte at jeg har en stooor unge i magen?

Til sammenligning hadde jeg SFmål på 30cm da jeg var i uke 33 med min førstefødte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har seteleie i uke 33, og høyt symfysemål...vet ikke om det er noe sammenheng...lurer på om han har tenkt å snu seg? Klarer ikke bøye meg fremover snart hehe

Skrevet

Huff, håper virkelig at han har tenkt å snu seg ja...men jeg har jo enda lenge igjen til termin enda, så jeg måtte ikke bekymre meg sa jordmor! Men håper virkelig at det er seteleie som forårsaker høyt SFmål ja, visst ikke skjønner jeg ikke hvordan det skal bli plass til han i magen på slutten!

Skrevet

Jeg har også veldig høyt sf mål, og gutten har rumpa godt plantet på blæra mi, men han er gjennomsnittlig stor. men det hadde vært godt om han hadde snudd seg nå ja, for dette med å bøye seg er litt av ett problem :-)

Skrevet

Jeg har også høyt sf mål, og pjokken min sitter pent på rumpa si ja ;-) Han er litt over gjennomsnittet stor også, men det skal igrunnen ikke ha så mye å si?

spennende teori ihvertfall. de tar vel kanskje mere plass når de må ha hodet opp? Merker det er litt tungt å bøye seg ja hehe. håper han snur seg snart jeg og... men når pleier de å snu seg da?

Skrevet

Hmm, det kam jo nesten virke som at det er en sammenheng mellom seteleie og SF mål da... Vet ikke helt når det er "normalt" at de skal snu seg, men jeg tror at visst de framdeles sitter i uke 36 så skal man inn på UL og deretter prøver de å vende barnet i uke 37.

Min forrige gutt lå med hodet ned hele tiden, blir spennende å se om denne her snur seg i tide ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...