Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er drøye 6mnd og har sovet rundt til for ca. en mnd siden. Så begynte han å våkne myyye, 4-5 ganger i løpet av en natt. Var nok en kombinasjon av at han var sulten (nå får han fast føde 2-3 ganger om dagen) og at det var tenner på vei (de har brutt gjennom nå.

Han har roa seg nå, men pleier fremdeles å våkne en gang i løpet av natta. HS er veeeldig på at han må ikke få mat på natta, for det trenger han ikke. Jeg må bare la han skrike litt. Det river jo i hjertet bare ved tanken.

Er det virkelig helt nødvendig da?? Vil jo ikke at han skal ha pupp om natta til han blir stor heller da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han få smukk evt. flaske med litt vann, kanskje han er tørst.

Skrevet

Det fins jo en mellomting mellom å avvenne nå og når han blir stor da. Hs her er også av den mening at barn over 6 mnd ikke trenger mat om natta (bortsett fra ei av helsesøstrene der som syns jeg bare skal holde på hvis jeg vil). Min er 9 mnd og får fortsatt om natta, men det er mest kos for han.

Skrevet

Det er jo helst med tanke på skader på tennene. Jeg valgte å se det ann på snuppa mi. Når hun var 7 mnd. fant hun selv ut at hun kunne klare seg uten midnattmåltidet sitt. Hun får fremdeles mat i 6-tiden, og sover da en time til.

Skrevet

Ikke gjør noe du selv ikke vil eller får vondt av bare fordi hs sier det!!! Det er du som bestemmer og vet hva som føles rett for deg og ditt barn! Hs sa til meg at det er vanlig at det er mange som er oppe på natta og spiser også når de er 8-9 mnd.

Det er mye som skjer nå framover i gutten din sin utvikling og kanskje han trenger ekstra kos og vite at du er der.

Skrevet

Hei

Snuppa mi er like gammel som gutten din og hun har nattavvent seg så godt som på egenhånd :-)

Hun hadde også en periode med masse pupp på natten rett før tennene kom frem (har fått to nede). Dette fortsatte noen netter, men jeg merket at hun spiste jo ikke særlig mye, så da forsøkte jeg med å bare gi smokken. Og det gikk overraskende bra. Sovnet etter et par runder med smokken og sover nå fra 19 - 07

HS her mener også at de ikke trenger mat på natten lenger. Er ikke dermed sagt at man ikke kan gjøre det, men det er som regel ikke sult men mer kos de er ute etter når de er blitt så gamle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...