Gå til innhold

Sove på magen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har den siste tiden sovna på magen,går inn etter en stund og snur henne men hun havner på magen etterhvert. Kan snu henne opptil flere ganger...

Skal jeg bare la henne ligge på magen tro? Ekkelt i forhold til krybbedød men kan ikke holde på å snu henne hele natta heller...

Er 7,5mnd nå.

Hva gjør dere? Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha lest i tidligere innlegg at når de snur seg selv, kan de ligge på magen.

Men om det er fasitsvaret, tør jeg ikke si.

Skrevet

Ja du har det ja,kan jo ikke våke over de hele natta heller...

Sover jo så godt da:-)

Eldstemann sov kun på magen fra hu ble født for den tida skulle de ikke ligge på ryggen... 17år siden..

Skrevet

Sambo sov og bare på magen da han var baby, og han lever no i beste velgående.. :) (23 år siden)

hva jeg gjorde, har jeg ikke spurt om

Skrevet

At samboeren din sov på magen for 23 år siden var ganske normalt. Men forskningen viser jo at krybbedøden har gått drastisk ned etter at ryggleie ble anbefalt.

 

Jeg sov også på magen i min tid som baby.....men foreldrene mine mistet også et spebarn på 4 mnd før meg..hun sov på magen.

 

Mye som ble gjort før som ikke anbefales nå osv..

Skrevet

Ser ikke grunnen til å komme med eksempler på ganger det har gått bra, når diverse ting ikke er anbefalt. Kan jo komme med eksempler der det ikke har gått bra også, slik som over her. Farfaren min røykte hele livet, og han fikk aldri kreft, med andre ord er det ikke farlig å røyke.

 

Men når barnet er så stort at selv legger seg på siden, og kan snu seg selv tilbake, er det ok.

Skrevet

Men hvorfor er der ok når de snur seg selv?

Er det fordi det er mindre sjans for krybbedød da eller fordi man ikke kan våke hele natten?

Skrevet

Fordi når de snur seg selv, betyr det at de har blitt store og sterke nok!

Fagpersonalet jeg har snakket med sier " vi har ikke lov å anbefale".....

Skrevet

Mente ikke å si at det er ok å ligge på magen fra fødselen for vet at forskningen sier noe annet og antallet krybbedødsfall har gått drastisk ned. Bare rart husker jeg hvordan det har forandret seg og jeg tenkte jo mitt når det etterpå ble anbefalt stikk motsatt... Førstemann skulle ligge på magen mens nestemann absolutt ikke skulle....

Siste jeg gjør før jeg legger meg er å snu henne og om hu snur seg tilbake får jeg ikke gjort så mye. Bare litt ekkelt siden de faktisk kan dø i krybbedød til de er over året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...