1881 Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Har en god venninne som har jobbet et sted, hun er sykemeldt nå og ingen fra arbeidsplassen har kontaktet henne mens hun er sykemeldt. Nå går kontrakten ut denne uken her og i dag fikk hun ny jobb, men det vet jo ikke den gamle arbeidsgiveren. Jeg sa til henne at det kunne jo tenkes at de ville skrive ny kontrakt med henne når hun ikke var sykemeldt lenger, men den sjansen ville hun ikke ta. Skjønner jo på et vis det, men sa at jeg syns at hun kunne jo varslet ifra at hun hadde fått seg ny jobb.
miapia Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Det er jo strengt tatt den gamle arbeidsgiveren som burde få orden i sakene o han ønsker å ha henne... Så lenge hun ikke er tilbydd mer jobb er det vel greit... hun må jo sikre seg selv.
*ale* Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Hvis hun ikke har blitt fulgt opp, og ikke tilbudt forlengelse så ser jeg ikke vitsen med å si fra....
Winterlady Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Hvis hun er midlertidig ansatt, altså på kontrakt, så går kontrakten automatisk ut dersom hun ikke får tilbud om det motsatte. Synes heller det er arb.giver som har vært uetisk som ikke har tatt kontakt her.
Winterlady Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Arb.giver har jo plikt i arb.miljøloven til å følge opp langtidssykmeldte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå