Gå til innhold

Glukosebelastnings test.... noen som har tatt det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ ta glukosebelastnings test i mårra fordi den der j***a BMI min er for høy... gruer meg også... æsj!! Noen som har tatt en slik test?? takler veldig dårlig å spise / drikke ting som smaker fysj!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har... å det smaker pjuk... skikkelig søtt.. brukte 15 min på å få det ned hehe.. så lykke til=)

Skrevet

Det smaker bare veldig søtt! Jeg fikk beskjed om å drikke det i løpet av 5 min ca. Det jeg gjorde var at jeg hadde med meg en tyggis (rød ekstra) som er litt sterk. Jeg bet på den innimellom slurkene for å få en annen smak imunnen. Jeg tygde den ikke, sugde mer på den... Da ble det lettere for meg å få det ned iallefall:)

Det er ikke noe å grue seg til altså. Det smaker jo ikke helt for j... bare litt vel søtt så tidlig på morran...

Lykke til:)

Skrevet

jo... takk for støtten... eg kommer til å spy!! Eg e så fin i smaks løkene for tiden så det tyggis tipset trur eg at eg må prøve...

Noen av dere som hadde problemer med blod sukkeret eller??

Skrevet

en skal ikke spise ,drikke, røyke,tygge tyggis eller noe før en tar en sånn test da.. en skal faste helt.. ikke et drops en gang.. det fikk jeg streng beskjed om

Skrevet

Jeg hadde ikke det. Legen min sendte meg på gluko.test pga sukker i urinen, men resultatet var negativ. Jeg tror nok grunnen til sukkeret i urinen var at mannen min hadde vært i sverige dagen før å kjøpt inn enorme mengder smågodt som jeg trøkka innpå kvelden før legetimen... Når legen fikk resultatet av prøven, var han enig i min teori...;)

Skrevet

jess... det skal nok gå bra men...

Skrevet

fastende hadde jeg på 5,7 og to timer etter testen var den på 10,3

så jeg må stikke meg selv annen hver dag for å asse på blod sukkeret

Skrevet

Skal ta neste uke jeg... her i USA er testen en del av hele svangerskapsoppfølgingen. Med tanke på kostholdet her, så er det mulig svangerskapsdiabetes er mer utbredt og at det er årsaken. Gleder meg IKKE!! Takler selv veldig dårlig å ta medisiner, og å spise/drikke ting jeg ikke liker... Er redd for å brekke meg for hver slurk, huff!

Skrevet

det er ikke noe behagelig det derre du må drikke... men det går bra. jeg er litt av en godis-gris.. hehe.. og blir ALDRI kvalm av noe.. men det er ble jeg skikkelig uvel av. men det går over.. hiv det i deg. jeg hadde ikke sukkersyke. lykke til=)=)

Skrevet

here goes... no reiser eg til legen... uffa

overlever vel dette også!!!he he (syt og klag)

Skrevet

Hvordan gikk det med deg? Klarte du å få i deg sukkervannet? Du overlevde;)?

Skrevet

Jeg måtte ta det og :( BMI på 27,2 og de har jo grense på 27.. var skikkelig sur både på jm og lege på grunn av det, for de hadde absolutt ingen grunn til å mistenke diabetes hos meg, og undersøkelse viste bare at jeg hadde rett og ingen sukkersyke, he he..

På legekontoret hvor jeg gikk får man lov til å drikke litt vann i disse 2 timer mellom målinger, og takk og pris for det.. klarer ikke en havl time uten vann, så hadde sikkert besvimt om jeg ikke fikk lov til det..

God tips er det å ta med et halv sitron, og presse juice i det grusomme væske som man må drikke.. det er hvert fall lov. Men selve undersøkelse er jo helt pyton, det er sannt..

Skrevet

JEG LEVER JEG LEVER!!!!! hadde fastende på 4,2 og etter to timer var det på 6,7 så det var helt fint... men fy kor søtt!!! kjentes ut som halsen min skulle svi opp, skikkelig konsentrerte sukkergreier det der ja!!! fysj

men jeg kom meg gjennom det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...