Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg elsker også ull, altså....men helst utendørs. Merker bare at jeg kler lille jenta mi endel i bomullsbody og bomullsstrømpebukse når vi er her hjemme, eks når hun leker under babygym. Bruker det i stedet for eks. sparkebukse. Deilige og myke plagg. Bare lurer, altså;o)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Jo, vi bruker bomull også. Men det blir sjeldnere og sjeldnere inntil kroppen. Har bomullsbukser utenpå ullstrømpebukse el.l Men bruker bomull på sommeren, shorts skjørt el.l Snuppa her leker inne med ullstrømpebukse og ullbody, og det er også deilige myke plagg som regulerer temperaturen hennes mye bedre enn bomullsplaggene. Derfor velger vi ull :-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Vi bruker ull nå på høsten og vinteren når han skal være ute å leke over tid,eks i barnehagen osv.. Men eller blir det mye bomull. Deilige plagg det også, og har ikke vært plaget av for kaldt og klamt - så lenge jeg kler han riktig i forhold til temperatur. For meg er ull mer uteplagg... Skal vi en lørdagsformiddag på shopping og han er med, så har han vanlige bomullsklær på seg. Bruker vel mest ull når han skal være ute å leke i flere timer, enten i helger osv. Når det er kaldt, eks under 8 grader osv...bruker vi alltid ull innerst. Men ja, elsker bomull, vi....men bomull og ull til hver sin tid. Bor i Oslo, her er det ganske varmt ennå, 15-16 grader midt på dagen, så har ikke tatt ibruk strømpebukse ennå, men begynner snart med strømpebukse når han skal leke uke i barnehage..da er ULL et selvsagt valg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Inne bruker vi sjelden strømpebukse i det hele tatt, men det er fordi vi har det så varmt og godt inne. Da blir det enten bare bukse, nakne ben eller tynn bomullsstrømpebukse. Ulla sparer vi til utendørsbruk her. Men ull hadde vært for varmt inne på snuppa mi...strømpebukse i det hele tatt blir for varmt inne for henne, men hun har noen veldig tynne bomullsstrømpiser som er fint for å leke i...mykt og godt.
Willy Wonka Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 tror det er mange som er skeptiske til ull fordi de selv har dårlige erfaringer fra ull fra sin egen oppvekst. Men det er også en del "dårlige" ullplagg som selges nå også, stive og litt rare....tror det gjelder å finne ullplagg av litt kvalitet, som er myke og gode. Jeg har oppdaget ull først nå i høst....og bruker heller mye penger på noen få basis ullplagg enn på mange ullplagg til billig penge.. Men jeg elsker bomull også, jeg da...spesielt til små babyer...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Bruker ullundertøy i barnehagen utover høsten. Her hjemme liker jeg ikke å bruke ull inne. Det blir for varmt for han å gå med ullplagg inne. Greit det puster osv...men det er rett og slett ikke nødvendig med ull inne hos oss. Så han bruker bare vanlig bukse og sokker i bomull o.l her hjemme eller hvis vi skal ut en tur. Har også noen TYNNE bomullsstrømpebukser som er nydelige å leke i.. Men ullundertøy er gull på kalde dager og de skal leke ute enten i hagen eller i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Elsker både ull og bomull! Her bruker tassen ull inne også, men det er fordi vi har det litt kjølig og trekkfullt (dårlig isolert hus pluss gulvkaldt...). Foretrekker bomullsklær om sommeren. Og har ofte tynn bomullsgenser over ullbodyen for ellers blir den så fort skitten (matrester setter seg utrolig godt fast i ullklær!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå