Gå til innhold

Interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt lyst på nytt skap, skjenkt og sofabord i oljet eik en stund. Er av og til litt treg i å like det nyeste på motefronten, og lurer da på om jeg er litt sent ute om jeg kjøper med oljet eikemøbler nå. Ser det har kommet inn en del møbler i samme stil og i eik, men de er beiset i en mer brunfarge. Denne gangen tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta noe som også er moderne om noe år. Oljet eik har jo vært in i alle fall i 5 år nå, så da lurer jeg på om noen har en anbafaling å komme med. Er jo tryggest med oljet eik, i og med at det er det "riktige" akkurat nå, men skal jeg ta sjansen denne gangen på å ta det nyeste som er på markedet i håp om at jeg da roer meg lengre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal gå for det DU vil jeg, ikke det som er mest moderne :-) Oljet eik er fortsatt veldig mye kjøpt, men sånn i moteblader og sånn er det vel egentlig litt passé... ;-) Men jeg ville ikke tenkt så mye på det, det viktigste er at du finner en stil du trives med, og som passer til det du allerede har av interiør og stæsj fra før av :-)

Skrevet

Nja, det er jo fella jeg går i hver gang. Er rett og slett for treig, slik at møblene ikke er moderne nok for meg etter en liten stund. Har ikke lyst på wengefargede møbler, heller ikke bjørk/lønn. Ellers passer hva som helst her i stua, har hvite lister, døre, peis med hvit gips og skifer, lys beige tapet, samme farge er det på reclinere og sofa (sorte pynteputer). Har også to lyse flosstepper, bordlampene er sort tre med hvit skjerm, ellers har jeg hvit tvbenk med glassplate under og en hvit bonde -skjenk fra ikea. Hvite lette gardiner. Bilder og pyntegjenstander er enten i hvit og svart, noe lime (fra svigermor). Tre bilder på lerret er hjemmelaget med farger i hvitt, beige, sort, gråblå og litt innslag av andre farger.

Med andre ord jeg står ganske fritt, men det er lite stål bortsett fra på enkelte håndtak.

Skrevet

Jeg er ikke enig i at oljet eik er passè. Masse interiørblader med nyheter og diverse med oljet eik. Sikker på at det er safe i flere år til :))

Ellers er jo valnøtt stilig da, og kirsebær er jo pop (selv om jeg personlig ikke synes kirsebær er så fint. Egner seg mer til å spise:))

Skrevet

Tror nok oljet eik kommer til å være inn i mange år til :) men til slutt så kommer det vel til å bli som med furu, at folk er skikkelig dritt lei hehe.

Om du har lyst på oljet eik så synes jeg du skal kjøpe det! er tross alt DU som skal trives i ditt hjem og hva de hotteste trendene sier betyr ingen ting.

Synes foresten værbitt eik som slettvoll har kommet med nå er utrolig lekkert!

Skrevet

Jepp, den litt hvite eikekolleksjonen til Helene Hennie er rålekker!!

Skrevet

Uff grøsser litt når jeg ser nicket ditt i dag, Mami :S

Drømte nemlig om deg i natt og da var du litt bitcy ;-)

Skrevet

Valnøtt er det jeg har nå, og det er vel neste det den nyeste beisede fargen på eikemøblene er også. Jeg er jo enig at jeg skal like det jeg skal ha og ikke bare følge de hotteste trendene. Problemet er bare at når trenden har vært hott en stund, da begynner jeg å like det. Slik jeg har gjort det siste halve året når det gjelder oljet eik. Kirsebær føler jeg i alle fall begynner å bli passe`, om så bare i mitt eget hode.

Skrevet

Men hva er egentlig det værbitt eik greiene, har sett på det, men klarer ikke å få helt inntrykk av hva det som er forskjell på det og oljet eik. Mer som ubehandlet og tørt tre?

Skrevet

Er bare en måte å behandle treverket på :) du kan se hele kolleksjonen på www.slettvoll.no, hadde jeg hatt råd så skulle jeg hatt de store bokhyllene hvertfall, men det får vi nok ta et annet år hehe.

Hahaha cat :) hva gjorde jeg? er det da man vet at man er for mye på dib eller? når de andre dibberene begynenr å drømme om en *flau*

Skrevet

Hehe, du og samboeren din skulle leie en leilighet av pappaen min. Men siden onkelen din satt i rullestol og han skulle bo sammen med dere, så forlangte du at vi måtte bygge om hele leiligheten for dere slik at den ble rullestolvennlig.

Når vi prøvde å ymte frempå at det da hadde lønnet seg for oss å leie den ut til noen andre, så ble du i grunn ganske sint :))

Men vi ble til slutt enige om at hvis vi bare satte inn et badekar på badet så var det greit:))

Rart hvor mye syyykt man drømmer i grunn!! Og ja, jeg tror det er et tegn om at vi begger har vært her for mye, og for lenge :))

Skrevet

Hahahaha :) ta det med ro, tipper det ikke var en sanndrøm *gliser*

Ja gud bedre,, å jeg som synes jeg har vært så flink i de siste og vært her lite hehe :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...