*Mamma'n* OVERTID Skrevet 3. oktober 2007 #26 Skrevet 3. oktober 2007 jeg er 21+3 og har ikke lagt på meg noe:)
angelny16 Skrevet 3. oktober 2007 #27 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er 1,76, veide 58 kg før graviditet, og er nå 13+3 og veier nå 59.5 kg...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #28 Skrevet 3. oktober 2007 jeg spyyyyrrr!!!!!!!!!! noen av dere snakker som om det er en bragd og helt fantastisk at dere ikke har lagt på dere / tatt av - hva i all verden er det?? Skulle tro at dere som har tatt av pga av kvalme ikke avslutter med smilefjes - regner med at det har vært ganske kjipt de ukene dere har spydd eller fastet? "Ååå, se på meg, jeg er gravid og på slanker'n", å for en selvdisiplin!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #29 Skrevet 3. oktober 2007 Sitat: Ellers så må man vurdere fettsugging/ hard trening og det gidder jeg IKKE ;-) Dette er det dummeste jeg har hørt. Hvis man legger på seg som normalt under fødselen, går man det lett av seg etter fødselen med normal aktivitet og amming. Jeg la på meg 25-30 kilo med førstemann, og etter 4 mnder var jeg inni mine gamle bukser. (de var enda litt trange, men dog:) Kroppen trenger næring når man er gravid, og jeg er en av de som får masse vann i kroppen, jeg kan ikke tenke på vekt, da blir jeg bare skuffa. Har lagt på meg 4 kilo hittil, er i uke 18,(har skikkelige sokkemerker på leggene om kvelden:/ ) og vet at de siste mnd av gravidteten blir de å strømme inn med alt vannet. Vi er alle forskjellige, og det viktigste med gravidteten er at man er gld og gleder seg til barnet kommer, ikke at man går å tenker på den vekta hele tiden.) Lykke til jenter, dere er fine alle samme, uansett vekt og størrelse!
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 3. oktober 2007 #30 Skrevet 3. oktober 2007 hehe. jeg fikk beskjed om at det var bra jeg ikke hadde lagt på meg noe. men jeg har nesten ikke noe mage heller da(vet ikke om det har noe å si). men jeg kjenner jeg gleder meg til å få stor mage og legge på meg di 10-20 kiloene jeg:) men akkurat nå tenker jeg at det sikkert ikke er så dumt å ikke veie så mye og ha fått så stor mage, da jeg vet dette sliter mye på kroppen.
januar-baby Skrevet 3. oktober 2007 #31 Skrevet 3. oktober 2007 ja, helt enig med dere siste som har innlegg her. Virker som om det er en del som tror det er veldig bra om en ikke har lagt på seg et gram eller helst tatt av når en er langt på vei i svangerskapet! Hvem er det som skal legge på seg de anbefalte 10-15 kg i grunnen????? Vet ikke hvor dere har det fra at minst mulig er best mulig.......Jeg tenker på babyen min og oxo meg selv, som skal bære frem et nytt menneske. Har faktisk holdt meg unna dette nettstedet for det meste pga enormt vekt fokus/rådgiving blandt jentene her inne om ikke spise ditt og datt langt utover det som kommer fra offisielt hold......men men.....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #33 Skrevet 3. oktober 2007 hvor mye man går opp er jo individuelt. normal vektøkning er 10 - 16 kg, men er du tynn burde du gå opp mer, og er du overvektig burde du gå opp mindre
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #34 Skrevet 3. oktober 2007 ååååååååå...slutt da, man må ikke fettsuge noen ting, man SKAL legge på seg når man er gravid, og jeg mener jo mer jo bedre...la på meg 23 kilo med nr en, og tre måneder etter fødsel var jeg så tynn og veldreid som jeg aldri har vært før! og da mener jeg tynn, for jeg er ikke overvektig.graviditeten går over,jenter, og ammer man blir det ekstra borte på null komma niks!
*Gyda* Skrevet 3. oktober 2007 #35 Skrevet 3. oktober 2007 er 19 uker på vei og har lagt på meg 5 kilo.
ulvhild Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #37 Skrevet 3. oktober 2007 Fokus og fokus.. Forrige gang la jeg på meg 30 kg, og det var ikke noe moro. Jeg tenker ikke på hvordan jeg ser ut, men hva som er bra for kroppen. Det viste seg jo at det var svangerskapsforgiftnign og masse masse vann. Jeg synes det er interessant å høre hvordan dere andre ligger an ettersom jeg er redd for forgiftnign igjen. Slapp av jenter. Det var ikke meningen å få noen til å ta fettsuging eller slanke seg! Det var bare et spørsmål fra en gravid til en annen. Men jeg kan lett kutte ut snop jeg og. Så det skal jeg PRØVE på fra nå :-)
mto2 Skrevet 3. oktober 2007 #38 Skrevet 3. oktober 2007 Det er ikkje alle som blir kvitt kiloane med amming. Eg la på meg 18 kg sist og 6 har hengt på til no. 2 år sidan.
mto2 Skrevet 3. oktober 2007 #40 Skrevet 3. oktober 2007 13 veker og minus 4 kg. Synest det er fint for eg veit at vektreduksjonen kjem av hyppigare og sunnare måltid, samt mindre sukker. Ein skal ikkje slanke seg i svangerskapet, men å legge om til eit sunnare kosthold er jo bra. At vekta går nedover ser eg på som ein bonus. Kiloane kjem på att når dei skal. Eg et meir enn eg gjorde før, så eg svelt absolutt ikkje. Sist svangerskap gjekk eg opp 18 kg og 6 av dei har hengt på til no. Vil prøve å unngå å gå opp så mykje no, men om kiloane kjem er det ikkje krise. Så lenge eg veit at eg har eit greit kosthold som eg ikkje ville lagt på meg av elles, så veit eg og at kiloane mest truleg går lett av etterpå.
bixit Skrevet 3. oktober 2007 #41 Skrevet 3. oktober 2007 17+1 opp 3 kilo sist jeg veide meg hos legen men sikkert mere nå.. who knows.. Her i huset finnes det ingen badevekt, så jeg slipper å bekymre meg for sånt
Mammare Skrevet 3. oktober 2007 #43 Skrevet 3. oktober 2007 18+1 og gått opp ca. 4 kg. Synes det virker helt passe, virker som det stort sett er gått med til mage og pupper.
BellaSuz Skrevet 3. oktober 2007 #44 Skrevet 3. oktober 2007 Er nå 13 + 3 og har ennå ikke lagt på meg. Lå en halv kilo under det jeg startet med. Men kiloene kommer sikkert med mer mage som kommer. Gleder meg! :-)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 3. oktober 2007 #45 Skrevet 3. oktober 2007 Uke 24. Lagt på meg 5 kg :/
Miaria. Skrevet 4. oktober 2007 #46 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er i uke 17 og har lagt på meg 1 kg... Men når jeg fikk forrigemann, hadde æ lagt på mæ 22 kg totalt...hehe:) MEN...De går fort av når man ammer og bare gidder bevege seg litt:)
nungo Skrevet 4. oktober 2007 #47 Skrevet 4. oktober 2007 I uke 27 og har lagt på meg 4-5 kg. Synes det er veldig passe :-)
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #48 Skrevet 20. oktober 2007 kanskje det ikke er så ille da:P jeg veide 50 kg (160 høy)når jeg ble gravid.. har gått opp 8,9 kg nå.. har beveget meg mye, ikke spist så mye mer en før og er 18 uker på vei... sliter litt med tanken på å gå opp mer men..jeg har høy forbrenning så jeg håper jeg går ned etter fødselen:)
morill79 Skrevet 20. oktober 2007 #49 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er 23+4 og har lagt på meg 9 kilo. Synes dette er helt utrolig mye, og ikke noe morro i det hele tatt. Var tynn fra før av da, men allikevel. Føler ikke at det viser på meg heller bortsett fra magen og puppene som har blitt veldig store.
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #50 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er 20 uker og har muligens gått opp 0,5 kg. Har litt å gå på, men skulle gjerne ha gått opp 3-4 kg til nå. Svangerskapet har hittil vært tøft, og jeg har merket godt at baby har tatt alle kaloriene og jeg har tæret på mine reserver. Klart at en del av meg er fornøyd med at jeg muligens kommer lettere ut av dette svangerskapet enn forrige, men det ville jeg gjerne ha byttet bort mot å ha et sunt og aktivt svangerskap! Om dere som synes dere har gått opp mye har vært i god form og hatt god energi i de siste ukene (kanskje ikke i 1. tri, men det kan jo være tøft for ehnver), så skal dere bare være fornøyd! Kroppen skal ennå endre seg mye, så det er ingen grunn til å være bekymret nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå