Trebarnsmamma30 Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Hvordan synes dere det er å vente nr 2 i forhold til nr 1? Selv synes jeg det er minst like spennende, å tida går like treigt.. samtidig føler jeg at jeg vet mer hva jeg går til, at det er noe velkjent..
Huldr@. Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Nå er jeg tredjegangsgravid, men jeg svarer likevel. Jeg følte at det nesten var mer spennende andre og nå tredje gangen, har vært mye mer engstelig for at ting skal gå galt for eksempel - enn jeg var første gang. Det sa også jordmor på ul sist - det var vanlig å bli mer bekymret i andre svangerskap. På den andre sider er jeg tryggere på hva som skjer i kroppen, dersom jeg får vondt et sted vet jeg hva det skyldes, og blir ikke redd av den grunn.
Beama Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er nesten mer utålmodig denne gangen... Men det er kanskje fordi jeg vet hva godt som kommer utav dette=) Men tiden går litt fortere syntes jeg, sikkert fordi jeg har en liten jente fra før som tar all min tid, og dagene bare flyger.... skal på ul i morgen og er sååå spent=) Men er som du sier att samtidig så føler jeg meg mer trygg på hva jeg går til denne gang, er litt mindre bekymret=)
mamma til 2 små:=) Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg syns det har gått mye fortere med nr 2+jeg har heller ikke sjans til å tenke og vente så mye denne gang som med nr 1 Men like kjekt:=)
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Hmmm, vet ikke egentlig ennå jeg, men jeg håper virkelig tiden går fortere. Virker litt sånn, for sist fant jeg liksom ut at jeg var gravid noen dager før jeg skulle hatt mensen. Denne gangen var jeg 8 uker på vei før jeg luktet lunta. Det er lenge det;)
håper på fulltreff Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Det er akkurat like kjekt, men kanskje ikke fullt så spennende på en måte? Jeg lesta masse bøker om å bli mamma og sånn første gangen, men denne gangen vet jeg liksom det meste. Heldigvis kom jeg over sjokket over å være gravid etter ca 4 mnd... og nå gleder jeg meg masse. Kan ikke vente nesten! Tenk et lite nurk til... kanskje like fin som den forrige??
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Syns tiden går like treigt & gleder meg like mye som forrige gang.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg setter mye mere pris på dette svangerskap, føler meg mye mindre usikker på saker og ting, enn det jeg var med nummer 1. Koser meg skikkelig og syns tiden raser unna!!!
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 synes tiden går MYE fortere denne gangen enn med første.... da ventet jeg hele tiden, men har så mye å henge fingrene i nå som jeg har en toåring i hus, at jeg omtrent ikke merker at dagene tikker forbi :-) Er mye tryggere og roligere også... deilig det.... første graviditet var jeg full av spørsmål, og ganske redd for hva jeg gikk til. nå vet jeg hva jeg går til, eneste som bekymrer meg er igrunnen hvordan to vil bli i forhold til en. (vet jo det blir dobbelt arbeid, men også dobbel glede ;-) )
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Som deg synes jeg det er like spennede, men synes det går litt fortere denne gangen. Har jo en gutt på snart to år som krever sitt, så da blir det ikke 100% fokus på graviditeten, slik det var sist. Leser fortsatt alt jeg kommer over, og er kjempe spent på hver kontroll. Største forskjellen er jo at jeg vet hva som venter meg denne gangen, og at jeg er spent på lillegutt som storebror. Mye glede seg til denne gangen også altså:-)
Propellmamma til 2 Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Syntes først tiden gikk mye fortere, men etter at jeg ble sykemeldt ble jeg veldig utålmodig... Har termin i morgen og er SÅ LEI!! Føler at jeg var mer oppttat av alt som skjedde forrige gang. Denne gangen har jeg liksom så mye annet å være opptatt av, sånn som datteren min Men må si jeg gruer meg mer til fødselen denne gangen, hadde en veldig tøff førstegangsfødsel...
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Husker nesten ingenting fra forrige svangerskap, jeg !? Enda det ikke er mer enn tre-fire år siden. Er vel egentlig litt mer bekymret denne gangen, for jeg husker den takknemmelighetsfølelsen jeg hadde når det kom en sunn og frisk gutt ut av meg :-). Men husker dårlig detaljene, liksom, som hvor man kan få vondt og hva som er normalt og når ting skal begynne å skje og sånt...hmmm... Jeg også gruer meg MYE mer til fødselen enn sist. Nå vet jeg hva det går i og det var alt annet enn digg!
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Hei:o) Jeg synes det er akkurat like spennende denne gangen:o)) Det føles ut som at det har gått myr fortere denne gangen i og med at vi har en gutt på 3 år fra før å tenke på også. Men jeg synes det er mye tyngre å gå gravid denne gangen . Tror nok dette blir siste gangen. Vi venter i tillegg ei jente denne gangen, så jjeg må jo innrømme atd et blir jo litt annerledes bare pågrunn av det. Nå kjøper vi i rosa og litt andre tinger enn forrige gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå