Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 på lørdag skal jeg på overtidskontroll på sykehuset, er da 42 fullgåtte uker. legen visste ikke i dag om jeg kunne regne med å bli satt i gang...men er ikke det vanlig eller kan jeg gå enda lengre?
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 det varierer fra sted til sted... Da jeg gikk gravid med min første (okt.05) ble jeg først satt igang 18 DPO.... ikke for å skremme altså! lykke til ihvertfall :-)
Kristin* Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Det varierer fra sykehus til sukehus. Men de fleste sykehus venter ikke lengre enn 14 dager med å sette igang nå.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Fy søren... Trodde ikke man kunne gå mer enn 14 dager over jeg. Da hadde jeg faktisk krevd å få babyen ut. Jeg har en dag igjen til termin og stresser lite med det, men hadde blitt bekymret for komplikasjoner etter så lang tid over som 18 dager... Tror alle andre vestlige land setter igang etter en uke. Ikke for å skremme deg, men det er vel ikke sunt?? Lillebroren til mannen min ble liggende tre uker over når han ble født - og fikk lite næring den siste tiden og han fikk også for liten plass til beina (svigermor måtte trene de opp med han når han var liten ettersom de var bøyd innover). Nå har det gått fint etterhvert og han har ingen varige men etter dette heldigvis. Jeg blir skikkelig provosert av legevesenet når det gjelder dette - skal de spare penger eller hvorfor venter de så lenge i forhold til andre land?? Du får si ifra og ikke finne deg i at de vil vente lengre! Heia deg!
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 jeg hørte fra en bekjent at i USA så lar de ikke gravide gå mer enn 1 uke over termin. da blir ungen tatt med keisersnitt uansett. sikkert pga fødselsvekt og andre komplikasjoner som kan oppstå under en fødsel ved overgått termin. syns nesten det burde vært det her i norge også. ikke nødvendighvis ta alle med keisersnitt men sette det igang etter 1 uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå