Trollmora Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Kjøpte en boks med lydbøker, Ann Cath Vestly. 3 bøker, 12 cd-er og dermed blir det opplesning utover advendtstiden! Siden tiden går så forskrekkelig fort så tenkte jeg bare at nå er det på tide å se seg om når jeg er på butikkrunde:o)
Babyonboard ;-) Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Å takk for påminnelsen ;-) Er jo ikke vant til dette så det er godt noen nevner det sånn i forbifarta... Jeg må jo finne selve kalenderen også ;-))))
♥Snulder Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Urk... gjør mitt ytterste for å fortrenge julestria så lenge som mulig... Det er helt vanlig å se meg panikkhandle lillejuleaften....
Maud Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg må også komme i gang. Nå er minstemann over 2 og finner seg neppe i at det er bare storebror som får. Blir dobbelt så mange gaver det og jeg har jo termin 3. desember... Kanskje jeg må se etter julegaver også?
phantomet Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Vil bare minne dere på at det nesten er 3 måneder til jul....*kremt* Om ikke lenge er vi igang med årets diskusjon om julemarsipan, og den er jeg ikke klar for å ta enda kjenner jeg...*ler* Her i huset har vært av barna en Adventsstrømpe hver, som det ligger en liten ting i gjennom hele advent. Jeg laget en til de største, og selv om Måka var for liten til å skjønne stort ifjor, fikk han sin egen strømpe han også... Hver strømpe er dekorert forskjellig, med navnet deres på... Og så er det greit, for med den varianten er det mindre tydelig når det er fire barn her, og når det bare er to. Over strømpene henger det et fint bånd, og der fester jeg røde hjerter i filt, med tallene på...
Maud Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Jada, det er nesten tre måneder til jul. Men det er bare to måneder til 1. desember og kalender... Fin idé med strømpe. Da slipper man å henge alle gavene opp til 1. desember også. Jeg liker ikke marsipan jeg, så den diskusjonen er ikke jeg klar for heller ;-)
Trollmora Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2007 Du må nok lage til minstemann Maud ) I fjor var ikke LilleSnupp fylt 2 år enda, men hun skjønte fort det med at det var en presang for hver dag! Hadde bare laget noen tilfeldige pakker til henne her og der, men jeg måtte pent ta turen ut for å fylle opp med advenstpakker hver dag for henne.
Maud Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg må nok det. I fjor var han 16 mnd, da gikk det bra uten gaver til ham, men i år blir det pakker til begge. Litt moro også da ;-)
Travelmor Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Jula kommer fort den, også på noen av oss modne, så takk for påminnelsen:-) Synes forresten det var en god ide med lydbøker. Selv har jeg flere år kjøpt diverse byggesett, duplo, lego mm til de minste som jeg splitter opp i 24 gaver. Jeg blir så lei små ting som flyter og ikke hører sammen med noe annet! De eldste barna mine får nyttige ting som sokker, toalettart mm. De har vært glade for det, selv om det ikke er all verdens spennende...
Trollmora Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2007 Lego og duplo fordelt over flere dager er jo også lurt:o) I fjor kjøpte jeg tannbørste og dusjsåpe og pakket inn. det er jo ting de bruker på svømmingen. Morsome sokker er sikkert noe de vil sette pris på. Det er vel om å ikke legge listen så høyt i utgangspunktet for da vet de jo hva de kan forvente seg fra ett år til ett annet.
Trollmora Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. oktober 2007 Lillebror kan fint vente ett år til! blir det mas får du heller gi ham papir og bånd fra kalendergaven til de andre:o) Selv om jeg er over 40 så har jeg tatt med tradisjon om godtestrømpe på senga julaften morgen:o) Trollfar har fått delegert ansvaret fra svigermora om innkjøp av digg som bare er Trollmoras, helt alene. Nåde om han da har glemt det!
Travelmor Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Det er godt å utveksle ideer. Synes jammen meg at det er krevende å finne på til fem og jeg har også tenkt, at i år trenger jeg og min mann kanskje også adventsgaver... Det er blitt så lite rom for oss to det siste året... har nesten glemt å være kjærester. Synes det hadde vært koselig om han laget en kalender til meg, men det kommer aldri til å skje:-( men jeg vil lage en til han - kanskje med ting som inkluderer meg: Kinobilletter, ingredienser til en god middag, vin mm. Får nesten stjerner i øynene jeg..
Plutseliten :) Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Her i huset er det kalender til alle...men lillegutt får ikke iår,han skjønner ikkeno av det uansett.Men hadde selvfølgelig blitt overlykkelig om jeg hadde pakket inn druer,som er det store om dagen Var så smart i januar,at jeg kjøpte clixits og lego kalender..passer perfekt til 6 og 8 åringen. Storesøster får dill og dall,sminke,flaxlodd,sokker,penner,godteri i julestil...ja det meste en 15 åring digger Samboer fikk også kalender ifjor....med hjertesjokolader,div stæsj fra Claes Olsson,flaxlodd,sokker,og husker ikke mere...kjempepopulært var det. Og så fikk jeg også...men masse småting som jeg liker...stearinlys,blad,sjokolade,dusjsåpe,kremer,julepynt,sokker,+++ Tips: Peppekakeformer,liten kjevle,aktivetetsbok,og på den siden "helti100" er det mye bra og billig. Moro med advent...og kjekt å være tidlig ute ) Det blir mye å pakke inn...
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 Holder på jeg også ,men jenter er det lett å finne ting,men gutter da koster det litt mer.... Holder på å brodere ferdig Marius sin nå,men han er så liten at det ikke blir gaver på kalenderen i år.( Tror jeg da;0) ) Burde egentlig ha en kalender,men siden jeg har broderi dilla så har de hver sin....
phantomet Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Vi kjøpte puslespill til hver av ungene. Og så fikk de en liten pose med noen brikker i hver dag. Riktignok måtte vi pusle de størst sine spill, for det er jo ikke gøy å få biter man ikke kan sette sammen, dermed fikk de en hel del til bildet hver dag. Og julaften fikk de et ferdig bilde og en dvd, for å forjorte ventingen... Stor suksess! Junior var 3 i fjor. Han fikk et spill med 100 biter...og klarte hele alene... Og så har de fått pusleball også et år...Det var poppis, og disse ballene står fremme på alles rom fremdeles...
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 Må bare fortelle at jeg og mannen min har vært år gitt hverandre julestrømper fylt med gaver av diverse slag,like koselig hvert år og ett av høyde punktene i jula :0) Ene året fikk jeg massasje oljer og private timer, alltid morsom å se hva han finner på.. :0) Jeg er ei skikkelig julekjerring,elsker jula,forberedelsene, men ikke jule nedvasken :0(
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 Gleder meg masse til julemarsipanen jeg;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå