La Perla Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Min gutt sier for eksempel "Nå er jeg itte tul" (=nå er jeg ikke kul) og "hade" i stedet for hage Han kan ikke si R heller når jeg tenker meg om, da sier han J i stedet.
krabbetrollet Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Min eldste kunne ikke si disse lydene da hun var 3. Kom seg gradvis, siste bokstaven var R, den brukte hun da hun hadde fylt 4.
Frk. Vable Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 En gutt jeg kjenner måtte gå til sånn "tale-pedagog" eller hva det heter pga. det samme. K og G var spesielt vanskelig å si...
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Har ei jente på snart 3 som har problemer med R, men jeg har hørt at det er vanlig.
Anna Nym :o) Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Har akkurat vert med noen barn til logoped. Mange har talefeil på G og K. De blir ofte til D og T. Det er fordi fremste del av tungen er oppe istedet for å ligge nede bak tennene. Begge barna greier det nå med trening. Klarer det med logopeden, men ikke i dagligtalen. Logopeden holdt tunga nede med en skje for at barna skulle finne lyden. De er 5 år gamle. Logopeden synes dette er tidsnok.
Anna Nym :o) Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 R'en gjør de heller ikke noe med før de nærmer seg skolestart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå